Kan madital.dk bruges i folkeskolens undervisning ?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Kan madital.dk bruges i folkeskolens undervisning ?
Jeg kom til at læse et indlæg herinde i Forum, hvor en "medtaber" skrev; hvorfor lærte vi ikke om kalorieregnskab i skolen?..

Det fik mig til at tænke på om Madital.dk måske kunne bruges i undervisningsøjemed.
Tænk hvis vi kunne få børnenemed allerede fra 6 klasse..

Kunne forestille mig at der var tale om et begrænset log-In. så ikke poderne skulle udsættes for chikane af "os" maditalere, men udelukkende have adgang til et kalorie/motions -regnskab.

Kunne tænke mig at Lone måske kunne få en bid af statens kage i den sammenhæng. Der må være støttekroner i sådan noget. Kan også tænke mig at Hjerteforeningen kunne putte lidt i kasse.. der er sikkert flere hvis man kigger lidt omkring.

Hele fordelen ved madital.dk er jo at det er "non-profit". Omend det måske ikke fortsat skal være kun "non.profit" så kan der i ansøgningsøjemed jo godt slynges rundt med benævnelsen :-)

FDB er jo stor støtte til folkeskolen med deres klassesæt.. De har jo også mad-pyramiden og alt mulig.. Måske et samarbejde med FDB.. jeg ved det ikke.. ny flyver idéerne vist hurtigere end tasterne kan bære :-)

Men det korte og lange er: jeg ville have sat stor pris på at få serveret samme indgangsvinkel til mad og motion, som madital er. Jeg tror vi som folk, vil kunne samle mange flere op, før det går galt for dem, ved at komme igang allerede i folkeskolen. Bevares, sundhed er den nye dille, men der er stadig nogle som falder igennem..

Nuvel.. det er blot minetanker om emnet, synes det var så stort et emne, at det burde have en tråd her i Forum..

Er spændt på at høre hvad i siger, kære medtabere :-)

Knus
Michael.

Et Folkeskole - klasse-sæt. At vi får et specielt login til folkeskole klasser. Så disse kan bruge kalorieregnskabet og fødevaretabbelen i undervisningen, men måske ikke have adgang til Forum, da deltagere må formodes at være under 18 år.
13 år29. maj 2011 kl. 00:32
re: Kan madital.dk bruges i folkeskolens undervisning ?
Hej Michael,

Mine tanker går bestemt også i disse retninger - især da jeg jo også er uddannet folkeskolelærer med linjefag i hjemkundskab :-)
Jeg underviser dog pt. kun i dansk, matematik og engelsk, men der kommer da af og til nogle "sunde minutter", når eleverne er trætte, eller kommer med bemærkninger om, at "en fransk hotdog da vist er sundt nok" :-)

Jeg har rigtig mange idéer til fremtidens madital.dk. Derfor har jeg også fået lov til at gå ned i tid på jobbet fra maj til september, og jeg håber, at den tabte løn kan komme tilbage via en betalingsløsning for en mobilversion af madital.dk

Men jo - det er absolut en rigtig god idé at informere i en tidlig alder. Jeg ved, at nogle efterskoler har benyttet siden - hvor der (apropos) også en enkelt gang var problemer i forum, da man egentlig ikke havde nogen tilknytning til siden udover at man skulle lave en skoleopgave. Så ja, et forum for skoleklasser ville være en løsning, som ville følge hånd i hånd med denne idé.

Mvh Lone
13 år29. maj 2011 kl. 00:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...