0 kalorier i light sodavand???

Du læser en tråd i debat > madital.dk

re: 0 kalorier i light sodavand???
Smiler - afførende...hmm sådan har de ikke virket på mig - æv.... jeg må kvæles i Movicol :-)

Det rører mig meget, at du er så ihærdig med at svare mig :-) Af hjertet tak
13 år26. maj 2011 kl. 17:52
Jeg bøvser godt nok meget...men det genere mig ikke rigtig! Jeg tænker hvad der kommer ind, må også ud igen;)
Ved heller ikke det med afførende for har i forvejen ingen tyktarm og render derfor ligegodt hvad altid på toilettet.
13 år26. maj 2011 kl. 18:36
Jeg kan sagtens drikke 2 liter light sodavand uden at det virker afførende, så måske er det et spørgsmål om man er vant til det eller ej.
13 år26. maj 2011 kl. 18:41
Det tror jeg også, eller hvordan ens mave er skruet sammen. Hvis jeg eksempelvis er i biffen, så kan jeg uden problemer spise en hel pose Nellie Dellis og en kæmpe cola zero, uden at skulle forlade filmen, før den er færdig.
13 år26. maj 2011 kl. 19:04
Så må "far-michael" lige på banen med alt det der sodavand...
Hvis det var meningen vi skulle indtage vort daglige væske som sodavand, ja så groede de på trær og buske *GG*
Spøg til side...
Men pas nu på tænderne... Light har mindst ligeså meget syre i som den alm.

Jeg færdes ofte i 3. verdens lande, og her er det helt alm. at rense polsko, og andre el-dele i cola, for det fjerne en hver form for ir, lige med det vuns...

Skål :o)

Knus
Mihcael.
13 år26. maj 2011 kl. 21:52
Hej Michael

Jeg ved godt at light sodavand ikke er godt for tænderne men hvis alternativet er en pose slik eller en kage så ser jeg gennem fingre med det. Jeg bruger det når trangen til sødt melder sig,men jeg ved godt at det ikke er sundt.
13 år29. maj 2011 kl. 20:57
Har som klinikassistent set rigtig mange syreskader på tænderne pga sodavand (og juice)!!!
Vær især opmærksom hvis sodavand indeholder en form for citrus - så udsætter man både tænderne for citrussyre og kulsyre på en gang..
Brug sugerør, det leder væsken lidt væk fra tænderne, drik sodavanden indenfor kort tid (hver gang du tager en slurk, tager det en halv time, før mundens syre/base balance er genoprettet), og børst ikke tænder før der er gået en halv time efter sidste slurk, så du ikke laver slibeskader i den syrepåvirkede tandemalje.
Bare et par gode råd - hvis man vil prøve at mindske skaden (Men det er dog bedre at reducere forbruget ;-) )
13 år3. juni 2011 kl. 00:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...