Mængder i opskrifter
Du læser en tråd i debat > madital.dkAblanu
re: Mængder i opskrifter
Du kan kopiere selve opskriften og så blot lave lidt om på ingredienserne på den nye..
Hvis du opdaterer i den gamle, bliver opdateringen også brugt ved tidligere indtastninger (hvilket jeg personligt mener er godt), så det vil ikke hjælpe noget :)
Mon ikke mængderne er så tæt på det samme, at det ikke er et problem? :)
Hvis du opdaterer i den gamle, bliver opdateringen også brugt ved tidligere indtastninger (hvilket jeg personligt mener er godt), så det vil ikke hjælpe noget :)
Mon ikke mængderne er så tæt på det samme, at det ikke er et problem? :)
13 år5. maj 2011 kl. 20:03
Linda Skovgaard
Hej Lunaba,
Det er rigtigt nok at tidligere indtastninger så bliver slettet, men jeg ser stort set aldrig på de gamle indtastninger alligevel :)
Det kunne også være den situation at jeg til fx. kødsauce kun har 2 peberfrugter og ikke 3 som sidste gang, men istedet putter flere gulerødder i..
Måske kalorierne er næsten ens, men vitaminer mm er jo ikke.. ;)
Og da jeg laver mange forskellige retter, har jeg allerede mange opskrifter, hvorfor kopier af opskrifterne for mig ville blive ret uoverskuelige ;)
Men hvis jeg er den eneste, som har det ønske, kan jeg sagtens klare mig som hidtil :D
Det er rigtigt nok at tidligere indtastninger så bliver slettet, men jeg ser stort set aldrig på de gamle indtastninger alligevel :)
Det kunne også være den situation at jeg til fx. kødsauce kun har 2 peberfrugter og ikke 3 som sidste gang, men istedet putter flere gulerødder i..
Måske kalorierne er næsten ens, men vitaminer mm er jo ikke.. ;)
Og da jeg laver mange forskellige retter, har jeg allerede mange opskrifter, hvorfor kopier af opskrifterne for mig ville blive ret uoverskuelige ;)
Men hvis jeg er den eneste, som har det ønske, kan jeg sagtens klare mig som hidtil :D
13 år5. maj 2011 kl. 21:06
Linda Skovgaard
Jeg mener selvfølgelig at tidligere indtastninger bliver ændret, ikke slettet..
13 år5. maj 2011 kl. 21:07
Ablanu
Så kan du evt kopiere, rette og slette den gamle? :)
13 år5. maj 2011 kl. 21:29
Linda Skovgaard
Hej Lunaba,
Jo, havde ikke lige tænkt på man kunne slette den gamle ;)
Men jeg skal jo stadig slette hver ingrediens og tilføje den igen med den nye mængde - der synes jeg det kunne være smart at kunne opdatere mængden istedet.
Jo, havde ikke lige tænkt på man kunne slette den gamle ;)
Men jeg skal jo stadig slette hver ingrediens og tilføje den igen med den nye mængde - der synes jeg det kunne være smart at kunne opdatere mængden istedet.
13 år6. maj 2011 kl. 08:57
Lone
administrator
administrator
Hej Linda,
Jeg ved godt, at der er denne ting mht. opskrifter. Jeg er dog ret sikker på, at det er en større omrokering i databasen, som jeg ikke vil begive mig i kast med pt. Jeg håber derfor, at løsningen med at kopiere og slette er ok for nu.
Du kan i øvrigt også taste fx -40g spinat under indtast mad. Hvis du nu ikke har brugt spinat i en opskrift, som oprindeligt indeholder spinat.
Mvh Lone
Jeg ved godt, at der er denne ting mht. opskrifter. Jeg er dog ret sikker på, at det er en større omrokering i databasen, som jeg ikke vil begive mig i kast med pt. Jeg håber derfor, at løsningen med at kopiere og slette er ok for nu.
Du kan i øvrigt også taste fx -40g spinat under indtast mad. Hvis du nu ikke har brugt spinat i en opskrift, som oprindeligt indeholder spinat.
Mvh Lone
13 år6. maj 2011 kl. 14:30
Linda Skovgaard
Hej Lone,
Selvfølgelig er det ok :)
Det var bare et forslag..
Ideen med negativ værdi under indtast mad er god :)
Selvfølgelig er det ok :)
Det var bare et forslag..
Ideen med negativ værdi under indtast mad er god :)
13 år6. maj 2011 kl. 16:06
Jeg har tænkt på om det er muligt at lave en "opdater mængde" for ingredienserne i ens opskrifter? Eller kræver det for meget kapacitet?
For selvom man følger samme opskrift er fx. et løg eller en peberfrugt jo ikke altid samme størrelse..
Synes bare det kunne være smart :)
I samme åndedrag vil jeg ROSE Lone for det store arbejde med denne geniale side :)