vitaminer og andre kosttilskud

Du læser en tråd i debat > madital.dk

vitaminer og andre kosttilskud
Hej. Jeg tar dagligt fiskeolie og vitaminpiller... Hvordan sætter man det ind? Iben
13 år3. maj 2011 kl. 19:58
re: vitaminer og andre kosttilskud
Hej Iben,

Du går ind under Mad > ny vare. På listen over varegrupper vælger du "Kosttilskud". Her taster du pr. pille/dosis ... alt efter hvordan det er angivet på deklarationen :-)

... og velkommen til, jeg håber du bliver glad for programmet :-)

Mvh Lone
13 år3. maj 2011 kl. 20:02
Hej Lone

jeg så lige denne tråd og hoppede ind, da jeg har samme problem. I listen over emner (ris, pasta, søde fisk kød osv) kan jeg ikke finde noget om kosttilskud. Heller i underkategorierne. Kan du hjælpe lidt med det??

På forhånd tak

Piia
13 år3. maj 2011 kl. 20:28
Tak for tilbagemelding.

Kategorien var ikke kommet med ved seneste opdatering. Den er der nu :-)

Husk at indtaste pr. stk/dosis - det er det I skal indtaste i under Mad > indtast mad, men det kan I prøve jer frem med. Der står stk ved indtastning også.

Mvh Lone
13 år3. maj 2011 kl. 20:46
Nu har jeg tastet Multi-tabs 50 + ind og alle smilyerne under vitaminer smiler nu til mig - men under mineraler er der stadig 5 ( Ca. - P. - Fe. - K. og Mg. ) som er sure - betyder det, at det er de forkerte vitaminpiller jeg spiser, eller er det fordi, at der er i overflod af det manglende i kosten ??
13 år4. maj 2011 kl. 07:30
En multitabs (multivitaminer generelt) indeholder ikke alt det du skal bruge, så derfor mangler du de 5 kategorier i din mad.

Til Lone - under D-vitamin står der 10 endheder.... er det virkelig nok? Jeg skal personligt spise 35 endheder, fordi jeg er i underskud og under kalk skal jeg spise 1200 enheder mindst... Kan det laves sådan, at dem som ved hvad de skal have kan lave det om? det samme med det daglig kalorie indtag i oversigten (altså det kroppen behøver)?
13 år4. maj 2011 kl. 09:07
Justangel > jeg har de anbefalede værdier fra Nordiske Næringsstofanbefalinger 2004 (læs evt. mere her: altomkost.dk

Du kan selv justere anbefalingerne under Profil > adt. Jeg vil råde dig til kun at gøre dette i samarbejde med rette fagfolk - læge, diætist eller lign.

Mvh Lone
13 år4. maj 2011 kl. 15:28
Tusind tak Justangel - kan du anbefale mig noget andet så ?? :O)
13 år5. maj 2011 kl. 10:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...