Fejl i egen indtastet mad

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Fejl i egen indtastet mad
Hej Lone,

Nogen af de varer jeg selv har indtastet har fra i dag et for højt kalorietal. Så vidt jeg kan se, er det fordi kJ visse steder beregnes som kcal. Er det noget du kan rette, eller skal jeg slette varerne og taste dem igen?
Jeg har slette en og tastet om (laktosefri mælk) men vil lige vente og høre, hvad du siger, før jeg sletter flere.

Go søndag

mvh Ronnja
13 år17. april 2011 kl. 09:47
re: Fejl i egen indtastet mad
Hej Ronnja,

Jeg kan se, at der i nogle af dine varer er byttet om på kcal og kJ.

Kan det ske, at der et byttet om i selve indtastningen af varerne? Det er ikke et generelt problem, og jeg kan ikke fremprovokere det andre steder, derfor har jeg denne tanke.

Energien i varerne beregnes i dag på baggrund af disse tal - de indtastede kj og kcal-tal er ikke blevet brugt tidligere.
Tidligere blev energien beregnet på baggrund af den indtastede mængde protein, kulhydrat og fedt.
Skiftet til at siden først nu benytter disse tal, kan være årsagen til, at du først lægger mærke til det nu.

Kan det passe, at ombytningen er sket ved selve indtastningen af varerne?

Jeg kan se, at det er for flere af dine varer. Det du skal gøre er at redigere hver enkelt vare (tryk på blyanten ud for varen). Herefter går du ind og bytter tallene i de to felter om, således at det største tal kommer til at stå i "kj-feltet".
Du kan også fjerne tallene og lade feltet være tomt, så vil programmet beregne dataene ud fra protein, kulhydrat og fedt.

Jeg vil rigtig gerne at du giver en tilbagemelding på ovenstående :-)

Mvh Lone
13 år17. april 2011 kl. 18:55
re: Fejl i egen indtastet mad
Hej Lone,

det må være mig selv så. Prøver at lave det om. tak ;-)

mvh Ronnja
13 år19. april 2011 kl. 06:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...