#2 af Lone (administrator)
flere måltider
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: flere måltider
Hej JiBar,
Når du indtaster din mad under Mad > indtast mad, kan du vælge imellem 7 måltider.
Valget findes imellem de to bokse.
Du må gerne præcisere, hvis dette ikke er hvad du søger :-)
Mvh Lone
Når du indtaster din mad under Mad > indtast mad, kan du vælge imellem 7 måltider.
Valget findes imellem de to bokse.
Du må gerne præcisere, hvis dette ikke er hvad du søger :-)
Mvh Lone
13 år30. marts 2011 kl. 21:45
Lone
administrator
administrator
Hov, jeg ser i øvrigt, at du referer til 6 måltider, så du må have set valgmuligheden :-)
Måltiderne er tænkt som at "morgenmad, frokost og aftensmad" er de 3 hovedmåltider og de andre er det man spiser indimellem, dvs. mellemmåltider.
Hvis du spiser flere gange imellem morgenmad og frokost ville jeg taste det hele ind som formiddag.
Jeg har valgt ikke at sætte klokkeslæt på, for ikke at gør det alt for kompliceret.
Jeg kunne evt. fremhæve hovedmåltiderne med fed, så man ser at der er forskel på hovedmåltiderne og mellemmåltiderne?
Mvh Lone
Måltiderne er tænkt som at "morgenmad, frokost og aftensmad" er de 3 hovedmåltider og de andre er det man spiser indimellem, dvs. mellemmåltider.
Hvis du spiser flere gange imellem morgenmad og frokost ville jeg taste det hele ind som formiddag.
Jeg har valgt ikke at sætte klokkeslæt på, for ikke at gør det alt for kompliceret.
Jeg kunne evt. fremhæve hovedmåltiderne med fed, så man ser at der er forskel på hovedmåltiderne og mellemmåltiderne?
Mvh Lone
13 år30. marts 2011 kl. 21:49
JiBar (slettet)
Ja havde godt set det med natmaden, og det er også forskelligt om jeg bruger aftenskaffe eller natmad som indtastning. Afhængig er hvor tæt på sengetiden måltiden indtages.
Men det er mere tidligere på dagen jeg har problemet.
Jeg træner ofte mellem 14 og 16, hvilket gør at jeg træner efter jeg har fået frokost. Direkte efter træning får jeg fx en protein bar, og så et måltid indenfor en time efter når jeg kommer hjem. Altså eftermiddagsmåltid. Men fx den proteinbar er jo ikke eftermiddagsmåltiden, og vil derfor i mine øjne være misvisende hvis jeg satte den ind under eftermiddag?!
så kunne være rart hvis man bare kunne vælge, tilføj måltid og sætte et måltid ind vilkårligt efter behov?!
Men ja det med at fremhæve hovedmåltiderne, er da kun en forbedring(smagsag)...
Men det er mere tidligere på dagen jeg har problemet.
Jeg træner ofte mellem 14 og 16, hvilket gør at jeg træner efter jeg har fået frokost. Direkte efter træning får jeg fx en protein bar, og så et måltid indenfor en time efter når jeg kommer hjem. Altså eftermiddagsmåltid. Men fx den proteinbar er jo ikke eftermiddagsmåltiden, og vil derfor i mine øjne være misvisende hvis jeg satte den ind under eftermiddag?!
så kunne være rart hvis man bare kunne vælge, tilføj måltid og sætte et måltid ind vilkårligt efter behov?!
Men ja det med at fremhæve hovedmåltiderne, er da kun en forbedring(smagsag)...
13 år31. marts 2011 kl. 16:45
JiBar (slettet)
Hej Lone
Det er sådan set lige meget. Kom til at tænke på at jeg bare kan lade være med at sætte den under et måltid. Så den sådan set "flyver" lidt mellem måltiderne hvis du forstår :)
Det er sådan set lige meget. Kom til at tænke på at jeg bare kan lade være med at sætte den under et måltid. Så den sådan set "flyver" lidt mellem måltiderne hvis du forstår :)
13 år31. marts 2011 kl. 16:53
Lone
administrator
administrator
Hej JiBar,
Ja, man kan godt lade "ikke angivet" være en kategori for sig selv :-)
Mvh Lone
Ja, man kan godt lade "ikke angivet" være en kategori for sig selv :-)
Mvh Lone
13 år31. marts 2011 kl. 18:26
og evt kunne indtaste ved hvert måltid hvornår man spiste dette måltid. Så man bedre kunne følge med i hvordan det går, ift hvordan man spiser og hvornår?! Kan godt være det bliver for nørdet, men jeg synes det kunne være rigtig rart :)