#2 af JiBar (slettet)
energibalance
Du læser en tråd i debat > madital.dkJiBar (slettet)
re: energibalance
et umiddelbart gæt er at du har lavet en fejl da du indtastede et mål. Altså hvor meget du vil tabe indenfor et tidsrum.
hvis du fx har indtastet at du vil tabe 10 kg indenfor 1 mdr. så vil det svare til et kcal underskud på ca 2300 kcal dagligt. Det er udregnet efter at der skal 7000 kcal til for at man taber 1 kg. Og at en mdr i snit har 30 dage.
Hvis du så har lavet et mål som kunne ligne denne, vil den sige at du kan spise 0 kcal allerede inden du spiser dit første måltid.
Håber det var svar nok :)
hvis du fx har indtastet at du vil tabe 10 kg indenfor 1 mdr. så vil det svare til et kcal underskud på ca 2300 kcal dagligt. Det er udregnet efter at der skal 7000 kcal til for at man taber 1 kg. Og at en mdr i snit har 30 dage.
Hvis du så har lavet et mål som kunne ligne denne, vil den sige at du kan spise 0 kcal allerede inden du spiser dit første måltid.
Håber det var svar nok :)
13 år7. marts 2011 kl. 13:32
bruger slettet
Tak, korrekt, det blev et AHA
1 kg om ugen vil den acceptere.
Troede bare i min naivitet at programmet på en eller anden måde blokerede således at dgl. indtag ville være min fx.1100 cal.
1 kg om ugen vil den acceptere.
Troede bare i min naivitet at programmet på en eller anden måde blokerede således at dgl. indtag ville være min fx.1100 cal.
13 år7. marts 2011 kl. 14:23
JiBar (slettet)
det var da godt at problemet så er løst :)
nej den blokere ikke for den. Den viser bare en simpel udregning for hvor meget du så må spise for at nå dit mål.
men den skriver i højre kolonne, hvor meget kroppen som minimum har brug for. Udfra de personlige omlysninger man har indtastet. Min krop kræver fx ca 1850 kcal bare for at holde kroppen igang...
men 1200 kcal er vidst nok grænsen for hvor lidt man må indtage pr dag...
nej den blokere ikke for den. Den viser bare en simpel udregning for hvor meget du så må spise for at nå dit mål.
men den skriver i højre kolonne, hvor meget kroppen som minimum har brug for. Udfra de personlige omlysninger man har indtastet. Min krop kræver fx ca 1850 kcal bare for at holde kroppen igang...
men 1200 kcal er vidst nok grænsen for hvor lidt man må indtage pr dag...
13 år7. marts 2011 kl. 15:20
Du kan spise 0 kcal mere i dag og nå dit mål.
Du har spist: 470 kcal
Du har forbrændt: 2.266 kcal
Det forstår jeg ikke . det hele men spørgsmålet går på 470 cal. og ikke spise mere i dag ??
Forstår nok bare ikke programmet