Intens træning er ifølge denne side ikke nok?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Intens træning er ifølge denne side ikke nok?
Hej alle.

Jeg forstår ikke helt, hvorfor min træning ikke er nok ifølge denne side. Jeg er studerende og har derfor naturligvis ingen aktivitet ud over det, jeg selv lægger til. I dag har jeg dog trænet intenst i 60 minutter (plus en cykeltur på 20 min.), og alligevel siger min smiley, at jeg skal træne mere. 1 time og 20 minutter - jeg får da aldrig TID til mere som studerende. Kan det her virkelig passe? (Det skal lige siges, at min 60 minutters træning var plyometrics, som ikke er indført herinde, så jeg tog bare aerobic generelt)

På forhånd tak for hjælpen :)

Mvh Erina
13 år23. februar 2011 kl. 14:21
re: Intens træning er ifølge denne side ikke nok?
Jeg tror desværre at madital har ret. Os med stillesiddende arbejde (og biltransport) har en næsten umulig opgave i at nå det optimale.
Eneste mulighed er at lægge så meget "gratis" aktivitet ind hver dag som muligt. F.eks. ved at tage trappen eller vælge at stå op og arbejde ved sit skrivebord. Det kan du muligvis ikke som studerende, men måske du kan gøre det hjemme ved computeren, eller måske du kan cykle imens du ser fjernesyn eller .... ja find selv på flere.
Jeg laver f.eks. øvelser for Gluteus medius (sidder på hoften og forebygger løberknæ) når jeg alligevel har smidt mig på sofaen (en sjælden gang ;-) Eller laver øverlser for skinnebenet når jeg sidder på arbejde osv.

Du bør prøve en gang imellem at taste hele din dag ind (istedet for at vælge f.eks. 1.3 i aktivitetsnivea) på den måde kan du få et mere realistisk billede.

Håber det hjælper - jeg har i øvrigt også altid sur smiley, selvom jeg motionerer intensivt 6-8 timer om ugen.
13 år23. februar 2011 kl. 14:42
re: Intens træning er ifølge denne side ikke nok?
Tusind tak for svaret :) Ja, det hjalp, selvom det ikke lige var det, jeg havde håbet på at høre, haha. Jeg er bare aldrig nogensinde blevet rådet til at dyrke så meget motion. 6-8 timers intens træning om ugen (som er det, jeg træner, ud over cykling som transport, mit fritidsjob osv.) er da rimeligt for os dødelige. Jeg ville nu også ønske, at min 1-værelses lejlighed havde plads til en træningscykel, for det ville virkelig være luksus at kunne læse under træning! Men jeg må se, om jeg ikke kan klare mig på trods af den sure smiley, nu når du også kan leve med den :D

Og tusind tak for rådet omkring at taste hele dagen ind, det vil jeg gøre med det samme! :D
13 år23. februar 2011 kl. 17:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...