Indtastning af antal kcal samt rettelse af allerede indtastet mad
Du læser en tråd i debat > madital.dksentus
re: Indtastning af antal kcal samt rettelse af allerede indtastet mad
du kan bare selv lave en madvare der for dig hedder uspecificeret, og så giv den eks. 100 kcal pr. 100 g, og så taste det antal gram ind så det passer, så er du ovre det, og med hensyn til at rette hvilket måltid der er tale om, så er det bare at markere den mad der er valgt, og så vælge nyt måltid, der skal du ikke slette noget. og jeg sletter ikke hvis jeg har sat for få gram på min mad, så sætter jeg bare ekstra på
13 år21. februar 2011 kl. 22:05
Nammenamsie (slettet)
Ved ikke om det bare er mig, men kan ikke finde ud af at oprette sådan en egen uspecificeret vare. Går jeg ind under "Mad" --> "Ny vare" --> Skriver uspecificeret under "Varens navn" --> skriver 100 under "Energi (kcal)" --> så står varen under "dine varer/opskrifter" angivet til 0 kcal. Og taster jeg f.eks. 100 gr. "Uspecificeret" ind efterfølgende, går den ligeledes ind til 0 kcal.
Er det mig der griber det forkert an? :)
Er heller ikke helt sikker på hvad du mener med at markere den mad der er valgt, og så vælge nyt måltid!? Kan det gøres inde under "Indtast mad"? For så kan jeg ikke få den til det, hvis jeg følger den fremgangsmåde du beskriver..
Hvis jeg ikke beskrev hvad jeg ønsker godt nok, vil jeg da gerne forsøge igen :o)
Hvis nu er jeg er kommet til at taste 200 gr. i stedet for 20 gr., så er jeg nødt til at slette de 200 gr. og taste 20 gr. ind bagefter.
Har jeg tastet noget mad ind, men glemt at give det status af f.eks. morgenmad, synes jeg ikke det er muligt at gøre dette, med mindre man sletter maden helt, og taster den ind igen - denne gang mens man husker at vælge "morgenmad"..
Beklager hvis jeg er lidt tungnem, men er først rigtig begyndt at bruge madital for et par dage siden, så det er stadig lidt nyt for mig :)
Er det mig der griber det forkert an? :)
Er heller ikke helt sikker på hvad du mener med at markere den mad der er valgt, og så vælge nyt måltid!? Kan det gøres inde under "Indtast mad"? For så kan jeg ikke få den til det, hvis jeg følger den fremgangsmåde du beskriver..
Hvis jeg ikke beskrev hvad jeg ønsker godt nok, vil jeg da gerne forsøge igen :o)
Hvis nu er jeg er kommet til at taste 200 gr. i stedet for 20 gr., så er jeg nødt til at slette de 200 gr. og taste 20 gr. ind bagefter.
Har jeg tastet noget mad ind, men glemt at give det status af f.eks. morgenmad, synes jeg ikke det er muligt at gøre dette, med mindre man sletter maden helt, og taster den ind igen - denne gang mens man husker at vælge "morgenmad"..
Beklager hvis jeg er lidt tungnem, men er først rigtig begyndt at bruge madital for et par dage siden, så det er stadig lidt nyt for mig :)
13 år22. februar 2011 kl. 00:54
sentus
det jeg mente med at rette måltid var at når du går ind under indtast mad, så vælg den mad du allerede har skrevet ind, og så markerer du det måltid som det var meningen det skulle være. det kan jeg i hvert fald gøre :D men nej det andet, hvis man har skrevet for meget ind, så ved jeg i hvert fald heller ikke hvordan man gør ud over at skrive ind igen.
det med en uspecificeret vare. der skriver du navn, og så 100 kcal. 12g. protein, 4g. kulhydrat og 4g. fedt. så passer det med energien. om det så passer med energi fordelingen må du så selv tage højde for. :P håber du kunne bruge det
det med en uspecificeret vare. der skriver du navn, og så 100 kcal. 12g. protein, 4g. kulhydrat og 4g. fedt. så passer det med energien. om det så passer med energi fordelingen må du så selv tage højde for. :P håber du kunne bruge det
13 år22. februar 2011 kl. 08:10
Nammenamsie (slettet)
Aha, den med at markere for at angive måltid, hjalp mig.. Tak :o)
Og super at man kan lave en 100 kalorievare på den måde.. Går mere op i hvor mange kcal jeg får nu, frem for hvordan de er fordelt, så den metode er super pt.! :)
Mange tak for hjælpen! :)
Og super at man kan lave en 100 kalorievare på den måde.. Går mere op i hvor mange kcal jeg får nu, frem for hvordan de er fordelt, så den metode er super pt.! :)
Mange tak for hjælpen! :)
13 år22. februar 2011 kl. 19:21
Mit spørgsmål er om det ikke under indtastningen af nye madvarer, kan lade sig gøre at lave en kategori/madvare som direkte hedder "uspecificeret" eller noget i den stil?
Med det tænker jeg, at jeg engang i mellem laver noget mad hvor jeg allerede ved hvor mange kalorier der er i det færdige produkt, og så ville det være rart at man blot kunne taste rettens kalorieindhold ind, frem for at man skal registrere hver eneste ingrediens for at programmet giver det samlede kalorietal.
Vil det være muligt?
Desuden ville det være super hvis man - når man har indtastet noget mad - blot kunne rette f.eks. antal gram eller om der er tale om morgenmad/frokost osv.
Det vil gøre det nemmere, hvis man ikke behøver at slette maden og taste ind igen, for blot at korrigere en detalje :o)