Ris/ros

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Ris/ros
Hejsa, rigtig fed side. Med mange gode informationer:)
Synes dog der mangler en opdatering af varer. Nyere varer, fx mangler philadelphia og tilberedete ris, fx kogte brune ris, hvilket gør det nemmere at ramme præcis med indtaget, da man jo evt koger ris til flere..
Men tak for en god side!!
13 år19. januar 2011 kl. 22:22
re: Ris/ros
Hejsa,
Faktisk er jeg ening mht til kogte ris. Det støder jeg tit på, og jeg sjusser mig altid bare frem :-)
13 år20. januar 2011 kl. 13:09
re: Ris/ros
Hej!!

Alle de varer i synes der mangler, som fx philadelphia, kan i selv taste ind som egne varer. Bare skriv protein, kulhydrat og fedt ind efter varedeklarationen.

Mht ris, kan i indtaste det som opskrift. Jeg kan altså ikke lige huske hvordan det er man gør, men det er der måske en anden herinde der kan???
13 år20. januar 2011 kl. 14:20
,re: Ris/ros
Hej Kaj,
Jeg ved godt at man kan, men istedet for at 5000 brugere (eller hvor mange vi nu er) gør det hver for sig, så ville det være nemmere at en gjorde det så alle kan bruge det :-)

Oldemors boller osv er fair nok at man selv taster :-)

Lars
13 år20. januar 2011 kl. 15:34
re: ,re: Ris/ros
Jeg synes bare at det er jo forskelligt hvordan man koger ris og hvordan ved man hvor meget vand der fordamper? Når jeg koger i mikrobølgeoven bruger jeg dobbelt så meget vand som ris, men hvis jeg koger i en gryde bruger jeg 2 dele ris til 3 dele vand. Den eneste måde jeg kan måle hvor meget vand risene rent faktisk optager er at veje dem før kogning og efter kogning og så indtaste risenes vægt + det vand de reelt har optaget som en opskrift og jeg ved helt ærligt ikke om der er forskel på hvor meget vand risene optager, når de koges på forskellige måder.

derfor synes jeg der er både fordele og ulemper ved at have en færdig opskrift på kogte ris indlagt i programmet.
13 år20. januar 2011 kl. 20:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...