nye varer/opskrifter

Du læser en tråd i debat > madital.dk

nye varer/opskrifter
Hej!
Jeg forstår sørme ikke hvad der sker, når jeg taster nye madvarer ind. Feks. har jeg tastet isis chokoladekage pulver ind. Der er 240 kcal / 100 g. Når jeg kigger i varen står det rigtigt, men når jeg taster 100 g ind i en opskrift koster det 308 kcal/100 g.
Min blomkålsgratin er også tastet rigtigt ind med 81 kcal /100 g men tæller alligevel 87 g /100.
Hvordan søren kan det være. Det undrede mig, fordi jeg tastede en opskrift ind på muffins. De plejer at indeholde 98 kcal pr stk, men på madital bliver det pludselig 116.
Hilsen gitte
14 år20. december 2010 kl. 16:59
re: nye varer/opskrifter
Hmmm.... det er helt generelt. Hver gang jeg taster en vare ind, skriver jeg et antal kcal, og efterfølgende står det til et andet antal. Men når jeg går ind for at rette, står det rigtige tal......Desværre er det det forkerte beregneren bruger
14 år20. december 2010 kl. 17:38
Kan desværre ikke hjælpe.... for mine egne varer står altså rigtig. Hmmm, lyder mærkelig?!

Måske administrator kan svare???
14 år20. december 2010 kl. 20:12
Hej gitte,

Det er korrekt at de direkte indtastede oplysninger om kcal og kj endnu ikke bliver brugt.

Kcal og kJ bliver i nuværende system beregnet ud fra protein, kulhydrat og fedt.

Den næstkommende opdatering vil i stedet for benytte de direkte indtastede kcal/kJ - altså det, som står på næringsdeklarationerne.

Opdateringen lader vente lidt på sig, men jeg håber, at jeg kan præsentere den i 2010. Så jeg håber, at I vil holde øje med siden :-)

Venlige hilsner
Lone
14 år20. december 2010 kl. 21:34
Hej Lone!
Tak for hurtigt svar. Det lyder sørme godt, at det er med i næste opdatering:) Mine opskrifter blev pludseligt ret forkerte:) Det vil jeg glade mig til!
14 år21. december 2010 kl. 17:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...