#2 af Lone (administrator)
BEREGNET UD FRA AKTIVITETSPROFIL
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: BEREGNET UD FRA AKTIVITETSPROFIL
Hej,
Tak for dine pæne ord, det varmer i en kold tid ;-)
De 22 timer i dit eksempel er et gennemsnit af en almindelig dag - dvs. inkl. søvn, arbejde og lettere aktivitet. (og så er der blot kun taget 22 timer i stedet for 24).
Så nej, du skal ikke taste al aktivitet efter arbejde. Arbejde udgør blot så mange timer af vores dag, så jeg går ud fra, at det er derfor min kilde har valgt at tage udgangspunkt i dette (uden dog at være helt sikker).
Håber svaret er dækkende - ellers må du lige sige, hvad jeg skal uddybe :-)
Venlige hilsner
Lone
Tak for dine pæne ord, det varmer i en kold tid ;-)
De 22 timer i dit eksempel er et gennemsnit af en almindelig dag - dvs. inkl. søvn, arbejde og lettere aktivitet. (og så er der blot kun taget 22 timer i stedet for 24).
Så nej, du skal ikke taste al aktivitet efter arbejde. Arbejde udgør blot så mange timer af vores dag, så jeg går ud fra, at det er derfor min kilde har valgt at tage udgangspunkt i dette (uden dog at være helt sikker).
Håber svaret er dækkende - ellers må du lige sige, hvad jeg skal uddybe :-)
Venlige hilsner
Lone
14 år9. december 2010 kl. 19:12
kpkgf (slettet)
ok, så er jeg med :-) tak for svaret
14 år9. december 2010 kl. 19:28
Jane_Saabye (slettet)
Nogle råd til, hvordan man så kalkulerer med fridage i sine indtastninger? Nu har jeg fx fri hele næste uge og min aktivitetsprofil vil så ikke komme til at passe, da mit arbejde er ret fysisk krævende...
Og tak for en super side i øvrigt :D
Og tak for en super side i øvrigt :D
13 år25. april 2011 kl. 13:59
Nå, mit spørgsmål er:
Jeg er lidt i tvivl vedr. beregning af aktivitetsprofilen. Når jeg f.eks har sat mit niveau til 1,5 i profilen og den så sætter mig til at jeg forbrænder x antal kcal, så står der samtidigt at det er på f.eks 22 timer (hvis jeg har indtastet ekstra aktivitet på 2 timer = 24 timer ialt) Betyder det at i de 22 timer er indlagt 8 timers arbejde (med det valgte aktivitetsniveau) + 8 timers søvn + 6 timer hvor man intet laver, men er vågen = ialt 22 timer. Eller SKAL man selv indtaste al aktivitet EFTER arbejde, således at BEREGNET UD FRA AKTIVITETSPROFIL ret faktisk passer med den faktiske arbejdstid.
Håber jeg har gjort mig forståelig. Eller vender jeg tilbage :-)
Og endnu engang tak til Lone, uden denne side have jeg ikke kunne klare at tabe vægt i samme omfang som jeg har gjort. Det hjælper sq at springe den pose chips over når man VIL holde sig indenfor kcal grænsen og ved at den pose udgør 2/3 af ens samlede daglige kcal indtag.