hjælp til kalorier

Du læser en tråd i debat > madital.dk

hjælp til kalorier
hej, jeg er helt rundt op gulvet omkring de kalorier der.. jeg vil gerne tabe et kg om ugen./800 g. men jeg sys siden med kalorierne er rigtig forvirrende for jeg er i forvejen ikk go til tal. de kalorier jeg ska ha i underskud( 922) er de trukket fra det antal kalorier jeg må spise for pr dag? for så må jeg spise omkring 500 kcal.. kan det passe?
14 år8. oktober 2010 kl. 09:41
re: hjælp til kalorier
Hej. Det kan ikke passe, der er vist ingen der kan nøjes med 500 kcal om dagen.
nde på din oversigt står der hvad din krop minimum skal have
"Din krop behøver et indtag på mindst .........."
Det tænker jeg er en god rettesnor.
14 år8. oktober 2010 kl. 11:29
re: hjælp til kalorier
Der er en del forskellige kalorier at holde styr på her på siden. Hvis du går ind på info/oversigt under energibalance:
Du kan spise x antal kcal idag og nå dit mål:
Dette tal medtager både dit minimumsbehov, motion og dit underskud. Tallet giver dog kun mening når du både har indtastet mål og dagens indtag. Så længe der ikke står 0 kan du sagtens spise lidt mere.
Du har spist x: Giver sig selv. Det er "indtægterne"
Du har forbrændt x: Dette er dine "udgifter". Dvs det er en dit minimumsbehov + aktivitetsniveau + motion. Dvs hvis du indtaster mere motion bliver dette tal større og du kan derfor tillade at spise mere og samtidig have samme underskud.
Du har haft et underskud/overskud på x: Forskellen mellem dine "indtægter" og "udgifter". Det er dette tal der gerne skulle ramme 922.
Din krop behøver et indtag på mindst x pr dag: Også kaldet basalstofskiftet, som din krop SKAL have for at fungere. Det afhænger af vægten, så du vil se at tallet stille og roligt bliver lavere når du taber dig.

Den lille smiley er kun glad hvis du BÅDE har fået nok kcal og samtidig har underskud nok i forhold til din vægt.

Dvs. hvis du har spist 1485 (som jeg mener du har skrevet som dit minimum i et andet indlæg), men stadig ikke har underskud nok, er der ikke andet at gøre end at dyrke noget mere motion eller sætte dit mål lidt lavere.

Et lille regneeksempel:
Hvis jeg f.eks gætter på at du har et aktivitetsniveau på 1.3?, forbrænder du 1930 kcal på basalstofskifte + alm hverdag (1485 *1,3). Dvs uden motion kan du maks have et underskud på 445 (1930-1485). Dvs hvis du vil tabe dig på en sund måde skal du forbrænde ekstra 477 kcal pr. dag ved motion. (922-445). Og husk at verden desværre ikke er så præcis, men at du helt sikkert vil opleve diverse underlige udsving selvom du følger alt slavisk ;0)

Håber det hjalp lidt, selvom det blev lidt langt. Spørg endelig hvis der er noget der stadig er uklart.
14 år8. oktober 2010 kl. 16:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...