Nutella er en frugt, hvad kommer væske og kaloriebehovet af???

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Nutella er en frugt, hvad kommer væske og kaloriebehovet af???
Hej Lone.

Sad lge og morede mig over at Nutella er en frugt/grøntsag. Hvilket træ gror de glas på???

Jeg har været med længe, med lange pauser. Kan se at væske behovet og kalorieindtaget er ændret siden sidt jeg var her. Hvordan sker de nye udregninger. Før var det jo bare 2000 ml vand og minimum 1200 kcal.

Er jo bare lidt nysgerrig. Forresten er farverne blevet meget læsevenligere siden sidst. Dejligt. Ellers vil jeg bare endnu en gang sige tak for dit store arbejde for os.
14 år21. september 2010 kl. 08:14
re: Nutella er en frugt, hvad kommer væske og kaloriebehovet af???
hoved bestanddelen af nutella kommer fra et hasselnødetræ.
14 år21. september 2010 kl. 18:15
Ja det er jeg klar over, men at det ligefrem tæller med som en frugt, det virker helt hen i vejret.
14 år22. september 2010 kl. 15:28
Hehe, ja den træsort kender jeg ikke.

Det er hermed rettet ;-) TAK

Væskebehovet hedder 1-1½L vand, derfor har jeg rettet til 1L. Se evt. fødevarestyrelsens side altomkost, her er et direkte link til rådet for vand: altomkost.dk

De 1200 kcal var et fast tal for alle, uanset størrelse. Jeg har ændret det til at være basalbehovet, så det dermed afhænger af køn, alder, højde og vægt.

Basalbehovet er det minimumsbehov, som vores organer har behov for i hvile.

Jeg har ledt rigtig meget efter, om det er mest korrekt at bruge det ene eller det andet tal, men jeg har desværre ikke kunnet finde en pålidelig kilde, så jeg har valgt at benytte basalbehovet, da det er afhængig af kroppens størrelse.

Hvis en der har kendskab til ovenstående læser dette, vil jeg meget gerne høre fra dig :-) Jeg mangler en kilde på dette. Jeg har henvendt mig til nogle, som desværre ikke vil udtale sig om det. Måske kan man ikke sige det så præcist, men jeg bliver nødt til at sætte en grænse her i programmet for at gøre opmærksom på, at nogle spiser for lidt, når man gerne vil tabe sig.

Mvh Lone
14 år22. september 2010 kl. 19:21
Tak for svar, Lone.

Undrede mig jo bare.
14 år23. september 2010 kl. 09:31
Bliv endelig ved med det - jeg vil meget gerne have en besked ved næste undren også ;-)
14 år23. september 2010 kl. 18:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...