#2 af jennifer (slettet)
Indtastning tager for lang tid.
Du læser en tråd i debat > madital.dkjennifer (slettet)
re: Indtastning tager for lang tid.
Hej
Jeg er enig. Det tager tilsammen mindst 1 time hver dag at skulle måle og veje alt og at taste det ind. Det gider jeg ikke, og det er alt for besværligt når man f.eks. spiser ude. Så jeg har droppet indtastning og vurderer i stedet mit kalorienindtag. Det går fint. Efter års kalorietælleri har jeg rimelig godt styr på både at vurdere mængder og hvor mange kalorier der er i diverse madvarer.
Jeg tæller simpelthen op i hovedet. Spiser 4-500 kcal til morgenmad. Det samme til frokost, 2 små mellemmåltider og så varierer det lidt med aftensmaden :-)
Jeg er enig. Det tager tilsammen mindst 1 time hver dag at skulle måle og veje alt og at taste det ind. Det gider jeg ikke, og det er alt for besværligt når man f.eks. spiser ude. Så jeg har droppet indtastning og vurderer i stedet mit kalorienindtag. Det går fint. Efter års kalorietælleri har jeg rimelig godt styr på både at vurdere mængder og hvor mange kalorier der er i diverse madvarer.
Jeg tæller simpelthen op i hovedet. Spiser 4-500 kcal til morgenmad. Det samme til frokost, 2 små mellemmåltider og så varierer det lidt med aftensmaden :-)
14 år20. september 2010 kl. 19:24
Kirstinew (slettet)
Jeg taster hele min faste morgenmad ind under opskrifter, så skal jeg bare tilføje eksempelvis "morgenmad 1" ind om morgenen...det sparer i hvert fald meget tid
14 år20. september 2010 kl. 19:50
Gomrid
Det er rigtigt at det tager lidt tid, men i forhold til den måde det gøres på på "Slankedoktor" foretrækker jeg helt sikkert "Madital". På Slankedoktor er det endnu mere omstændigt og nok til at jeg ikke bruger det. Og det selvom det jo koster penge ;-(.
Jeg gør det en gang om dagen, efter aftensmaden og så syntes jeg ikke det er så slemt.
Jeg gør det en gang om dagen, efter aftensmaden og så syntes jeg ikke det er så slemt.
14 år21. september 2010 kl. 09:30
Lone
administrator
administrator
Hej,
Jeg ved at indtastningen tager tid - og det er en vigtig faktor!
Jeg ser 2 ting, man kan gøre ved det:
- programmets søgning kan blive bedre
- du kan slække lidt på præcisionen
Det første kan jeg desværre ikke gøre noget ved nu og her.
Andet punkt kan du gøre noget ved. Hermed vil jeg foreslå at du får en nogenlunde fornemmelse af et par forskellige ting - fx et æg, et æble osv.
Hermed vil du kunne taste rimeligt præcis og du undgår tiden med vejningen. (det bliver nemmere, jo flere gange du har gjort det)
Jeg kan desværre ikke gøre noget ved søgning nu og her. Jeg arbejder i øjeblikket på andre ting, men jeg ved, at det er en meget efterspurgt forbedring.
Jeg håber, at du føler at du alligevel har fået en lille hjælp i ovenstående.
De bedste hilsner
Lone
Jeg ved at indtastningen tager tid - og det er en vigtig faktor!
Jeg ser 2 ting, man kan gøre ved det:
- programmets søgning kan blive bedre
- du kan slække lidt på præcisionen
Det første kan jeg desværre ikke gøre noget ved nu og her.
Andet punkt kan du gøre noget ved. Hermed vil jeg foreslå at du får en nogenlunde fornemmelse af et par forskellige ting - fx et æg, et æble osv.
Hermed vil du kunne taste rimeligt præcis og du undgår tiden med vejningen. (det bliver nemmere, jo flere gange du har gjort det)
Jeg kan desværre ikke gøre noget ved søgning nu og her. Jeg arbejder i øjeblikket på andre ting, men jeg ved, at det er en meget efterspurgt forbedring.
Jeg håber, at du føler at du alligevel har fået en lille hjælp i ovenstående.
De bedste hilsner
Lone
14 år22. september 2010 kl. 19:29
Jeg syns det tager alt for lang tid at taste ind. Man skla taste det hele hver dag selv om der er mage varer der går igen dag efter dag.
Der er efter min mening også for mange rå varer - F.ex. kan man ikke slå kogte ris op...jeg siste 1 dl. idag men aner da ikke hvad de vejer rå.
Er det kun mig der er ved at smmide håndklædet ?.