kcal indtag
Du læser en tråd i debat > madital.dkLovely
re: kcal indtag
Jeg tror det er fordi, det mål du har sat dig er for urealistisk. Hvis du sættere længere tid af, vil dit daglige kalorietal stige.
Dit mål skal helst passe sådan at du skal indtage 1.453 kcal pr dag.
Så der er ikke andet for, end at væbne sig med tålmodighed og sætte tidsfristen op. Du kan evt. lave delmål - det kan gøre processen mere overskuelig.
Held og lykke
Dit mål skal helst passe sådan at du skal indtage 1.453 kcal pr dag.
Så der er ikke andet for, end at væbne sig med tålmodighed og sætte tidsfristen op. Du kan evt. lave delmål - det kan gøre processen mere overskuelig.
Held og lykke
14 år6. september 2010 kl. 13:50
silentgirl (slettet)
Jeg har faktisk også selv tænkt på det og ændrede også mit mål til 5 kg om mdr, det synes jeg ikke er så urealistisk, men den har ikke rigtig ændret sig af den grund. og synes da også mit aktivitetsneveu er ok, er jo nød til at være aktiv med en 2 årig herhjemme.
14 år6. september 2010 kl. 14:12
LarsJ (slettet)
Hejsa,
Måden du rammer plet er at du i stedet for at sænke dit kcal indtag til det urealiske, så ændrer du din kcal forbrænding.
EX: Du må max indtage 799 kcal.... Hvis du du dyrker noget forbrænding for 700kacl, så må du pludselig spise: 799+700=1499kcal hvilket er mere en du mindst skal indtage :-)
Badabing, det lyder nemt og det er det ikke. Det er bare simpelt indtægt vs udgift regning :-)
Held og lykke!
Lars
Måden du rammer plet er at du i stedet for at sænke dit kcal indtag til det urealiske, så ændrer du din kcal forbrænding.
EX: Du må max indtage 799 kcal.... Hvis du du dyrker noget forbrænding for 700kacl, så må du pludselig spise: 799+700=1499kcal hvilket er mere en du mindst skal indtage :-)
Badabing, det lyder nemt og det er det ikke. Det er bare simpelt indtægt vs udgift regning :-)
Held og lykke!
Lars
14 år6. september 2010 kl. 14:48
hammerbak (slettet)
Hej Silentgirl
Jeg tilslutter mig Lovely's kommentar. Sænk dit ambitionsniveau!
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvor stor du er - men 5 kg om måneden kan altså godt risikere at være meget urealistisk.
Jeg forstår godt, at du gerne vil opnå resultater hurtigt, men faktum er, at de resultater du opnår stille og roligt, ved at tillægge dig gode og sunde vaner - det er også de resultater der holder i længden.
Hvis du sætter dig et urealistisk højt mål, så risikerer du:
1: At få et usundt vægttab, som er svært at holde.
2: At du knækker nakken på det og giver op.
Min erfaring er, at med tålmodighed og vilje kan man opnå alt.
Alle de bedste ønsker herfra.
Jeg tilslutter mig Lovely's kommentar. Sænk dit ambitionsniveau!
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvor stor du er - men 5 kg om måneden kan altså godt risikere at være meget urealistisk.
Jeg forstår godt, at du gerne vil opnå resultater hurtigt, men faktum er, at de resultater du opnår stille og roligt, ved at tillægge dig gode og sunde vaner - det er også de resultater der holder i længden.
Hvis du sætter dig et urealistisk højt mål, så risikerer du:
1: At få et usundt vægttab, som er svært at holde.
2: At du knækker nakken på det og giver op.
Min erfaring er, at med tålmodighed og vilje kan man opnå alt.
Alle de bedste ønsker herfra.
14 år6. september 2010 kl. 15:15
super500
799 kcal på en hel dag er vanvittig, du skal mindst op på 1200, ellers tror din krop at du sulter og sætter forbrændingen ned. så bliver det svært
14 år6. september 2010 kl. 16:13
silentgirl (slettet)
ok nu forstår jeg det.. altså mere aktivitet for at kunne tillade mig flere kcal, og så sætte mig et realistisk mål. og det hjalp faktisk det med aktiviteten, da det er blevet til en del idag og har sat mig et mål at tabe mig 1 kg om ugen, altså 4 kg på en mdr, som jeg også har ændret.
tusinde tak for jeres hjælp, nu gav det meget mere mening for mig.
tusinde tak for jeres hjælp, nu gav det meget mere mening for mig.
14 år6. september 2010 kl. 19:49
xxm (slettet)
hej silentgirl
har du under din profil indtastet hvad din gennemsnitlige forbrænding er det er nemlig meget vigtig, for man forbrænder bare ved at leve uden at motionerer, men det er vigtig du skriver det ind i din profil. f eks. hvis man har et stille siddende job så indtaster man det. prøv ihvertfald at tjekke hvad du har skrevet i din profil
knus Tine
har du under din profil indtastet hvad din gennemsnitlige forbrænding er det er nemlig meget vigtig, for man forbrænder bare ved at leve uden at motionerer, men det er vigtig du skriver det ind i din profil. f eks. hvis man har et stille siddende job så indtaster man det. prøv ihvertfald at tjekke hvad du har skrevet i din profil
knus Tine
14 år6. september 2010 kl. 20:03
F.eks her efter frokost må jeg kun spise for 177 kcal på resten af dagen, og indtil nu har jeg spist 622 kcal.