#2 af sattre (slettet)
Pulverblandinger
Du læser en tråd i debat > madital.dksattre (slettet)
re: Pulverblandinger
Altså... Hvis nu du ved, hvor mange gram pulver brødet blev lavet så, så er det vel ret nemt at regne sig frem til...?
Fx.... Hvis nu du har brugt 200 g pulver til at lave brødet, og pulveret har 350 kcal/100g, så ved du, at i hele brødet er der - såfremt du kun har tilsat vand - altså 700 kcal. Så vejer du bare brødet, når det er færdigbagt, og så hvis det fx vejer 500 gram, så ved du altså. at du har 700 kcal i 500 gram - altså 140 kcal pr. 100 gram. :)
Fx.... Hvis nu du har brugt 200 g pulver til at lave brødet, og pulveret har 350 kcal/100g, så ved du, at i hele brødet er der - såfremt du kun har tilsat vand - altså 700 kcal. Så vejer du bare brødet, når det er færdigbagt, og så hvis det fx vejer 500 gram, så ved du altså. at du har 700 kcal i 500 gram - altså 140 kcal pr. 100 gram. :)
14 år28. juli 2010 kl. 01:34
gtfh (slettet)
re: Pulverblandinger
Næste gang er det nemt. For jeg var begyndt at spise af det, inden jeg overvejede at varedeklerationen måske var på melblandingen.
Men så lærte jeg det :-)
Men så lærte jeg det :-)
14 år28. juli 2010 kl. 05:48
Skal man blot veje det brød man spiser fordi det tilsatte vand minus det der er fordampet o ivnen er regnet med i kalorieregnskabet?
I dette tilfælde for jeg har bagt et finax-brød virker det nemlig ikke sådan idet det er angivet at en pose indeholder 1000gram (melmix).
Omvendt er der jo ingen der kan finde på at spise melblanding så jeg kan ikke lige gennemskue om jeg bøffede den ved ikke at veje de bagte brød og finde en faktor at gange igennem med.