amning

Du læser en tråd i debat > madital.dk

amning
Hej
Da jeg stadig ammer min søn på 6 måneder og gerne vil tabe mig, har jeg meldt mig ind her og er helt ny.
Jeg har krydset amning af i profilen, men den skriver på min side at den ikke har taget højde for dette? - hvordan kan det være? - er der noget jeg har gjordt forkert.
På forhånd tak
14 år21. juli 2010 kl. 13:20
re: amning
Hej calvapluz,

Det er sat på for at gøre opmærksom på, at programmet ikke tager højde for, at du ammer.

Jeg har ikke kunnet finde nogen pålidelige kilder, som siger noget om energiindtag i forhold til kvinder, der ammer.

Derfor vil jeg ikke opfordre dig til at følge programmet her, imens du ammer.

Mvh Lone
14 år21. juli 2010 kl. 15:22
Jeg kan godt forstå at Lone som ansvarlig for programmet siger som hun gør, men jeg er ikke enig (men har ingen uddannelsesmæssig baggrund for min mening). Jeg vil mene at det ikke skader at taste din mad ind og se på din energifordeling, dine vitaminer osv. hvad du rent faktisk spiser. Det er vigtigt at holde øje med om man får noget ordentlig mad med en god energifordeling dagen igennem. Du kan jo lægge lillepus' vægt oven i din egen, hvis du ammer fuldt, og selv tænke på at du skal have ekstra kalk osv. Du skal spise nok til at dække jeres begges behov for næring af alle slags, og det er programmet super til at hjælpe med at holde øje med.
14 år21. juli 2010 kl. 19:16
Hej
tak for svaret. Jeg ved egentlig godt at kur ikke er godt når man ammer, men min søn er så stor at jeg kun amme delvist nu, får grød for resten. Og jeg synes denne side er fantastisk til at holde mig oppe på at jeg ikke skal spise usundt, ellers har jeg meget nemt ved at falde i.
Vil bare så gerne kunne springe i det tøj igen, der hænger hjemme i skabet...
14 år22. juli 2010 kl. 10:05
Det er da det letteste tidspunkt at tabe sig på. Man kan nemt vænne sig til at spise mere, fordi det ikke 'koster' noget. Spis sundt og lad være med at gå på sultekur! Og pøj-pøj!
14 år22. juli 2010 kl. 15:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...