#2 af Lone (administrator)
Kan menstruationsperioder blive en del af oversigten?
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: Kan menstruationsperioder blive en del af oversigten?
Hej Amazone,
Det er ikke muligt at markere direkte på grafen - men du kan skrive et notat i dagbogen.
Når du klikker på vægtgrafens punkter kommer dagbogskommentarerne frem.
Hvor meget svinger vægten hos dig i disse perioder?
Mvh Lone
Det er ikke muligt at markere direkte på grafen - men du kan skrive et notat i dagbogen.
Når du klikker på vægtgrafens punkter kommer dagbogskommentarerne frem.
Hvor meget svinger vægten hos dig i disse perioder?
Mvh Lone
14 år16. juli 2010 kl. 18:58
amazone (slettet)
Ja, vægten svinger så meget ved menstruation, at min spontane kommentar til min kæreste lige før, da jeg tastede det ind, var, at jeg var glad for, at vægten kun var 1 kg højere end sidst, jeg indførte vægt. Jeg plejer at undgå at veje mig, når jeg har menstruation, fordi jeg ved, det er så misvisende, at det kan virke desillusionerende. Men måske skulle jeg de næste dage gøre det alligevel, så jeg kan se, hvor meget det i virkeligheden drejer sig om.
I forvejen er jeg vant til, at jeg helst ikke skal veje mig dagen efter hårdt arbejde / træning, for så har jeg væskeansamling i kroppen pga. af dette. Men måske skulle jeg prøve trods alt at veje mig hver dag og så i mine notater til mig selv komme med en mulig forklaring på udsving. For jeg har været usædvanligt disciplineret, siden jeg startede for en måned siden, og jeg har ærligt skrevet det, når der er røget bolcher eller andet ned. Hvilket faktisk har hjulpet mig til at lade være med de udskejelser de fleste dage, for jeg har ikke lyst til at forstyrre den gode udvikling og den fine langsomt nedadgående kurve.
Så for mig har det været en fantastisk motiverende faktor at finde din hjemmeside, for nu har jeg det redskab til fastholdelse af mig selv, som jeg har savnet tidligere. Tak for at du har lavet siden.
Kærlig hilsen
Amazone
I forvejen er jeg vant til, at jeg helst ikke skal veje mig dagen efter hårdt arbejde / træning, for så har jeg væskeansamling i kroppen pga. af dette. Men måske skulle jeg prøve trods alt at veje mig hver dag og så i mine notater til mig selv komme med en mulig forklaring på udsving. For jeg har været usædvanligt disciplineret, siden jeg startede for en måned siden, og jeg har ærligt skrevet det, når der er røget bolcher eller andet ned. Hvilket faktisk har hjulpet mig til at lade være med de udskejelser de fleste dage, for jeg har ikke lyst til at forstyrre den gode udvikling og den fine langsomt nedadgående kurve.
Så for mig har det været en fantastisk motiverende faktor at finde din hjemmeside, for nu har jeg det redskab til fastholdelse af mig selv, som jeg har savnet tidligere. Tak for at du har lavet siden.
Kærlig hilsen
Amazone
14 år17. juli 2010 kl. 13:33
Lone
administrator
administrator
Hej Amazone,
Rigtig dejligt at høre, at programmet er en motivationsfaktor for dig, og at der er en god udvikling at se :-)
Mht. om man skal taste vægt hver dag eller en dag om ugen, så må det være, hvad man har det bedst med. Det lyder som om, du ved, hvornår du har udsving på vægtkurven og hvorfor - og det er da i al fald vigtigt, så motivationen ikke forsvinder pga. dette.
Så jeg har ikke noget konkret svar denne gang, men vil blot henvise til det du har det bedst med :-)
Mvh Lone
Rigtig dejligt at høre, at programmet er en motivationsfaktor for dig, og at der er en god udvikling at se :-)
Mht. om man skal taste vægt hver dag eller en dag om ugen, så må det være, hvad man har det bedst med. Det lyder som om, du ved, hvornår du har udsving på vægtkurven og hvorfor - og det er da i al fald vigtigt, så motivationen ikke forsvinder pga. dette.
Så jeg har ikke noget konkret svar denne gang, men vil blot henvise til det du har det bedst med :-)
Mvh Lone
14 år17. juli 2010 kl. 14:44
Så har jeg været med her længe nok til, at jeg er i gang med min anden menstruationsperiode. Da jeg ved, at det påvirker min vægt i opadgående retning, ville jeg være glad, hvis jeg kunne udfylde en rubrik de dage, hvor jeg har menstruation, så jeg senere på den generelle oversigt over vægt kan se det med på tegningen. Evt som dobbeltstiblet eller farve-markeret. For så ville jeg have meget mere glæde af at se på grafen for vægten.
Vil det være muligt at tilføje en sådan funktion?
Tak for et rigtig godt program.
Kærlig hilsen
Amazone