Din krop behøver...

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Din krop behøver...
Hej Lone

Jeg er ved at lave et nyt mål, og jeg synes faktisk, det er bøvlet af lave et mål, der er realistisk i forhold til, hvor meget "basis-energi", min krop behøver. Jeg fifler rundt med at prøve mig frem med, hvor lang tid, det skal tage at smide de sidste 7 kilo, men det ville altså være lettere, hvis programmet gad at regne det ud for mig i stedet for at jeg først taster en slutdato ind for derefter at finde ud af, om underskud i kalorier plus basis-indtag giver mindre end det, som jeg forbruger, hvorefter jeg flytter slutdatoen og gentager, indtil jeg synes, at jeg når tæt nok på det højeste realistiske kalorieunderskud, som stadig er sådan, at jeg får mine smileyer, når jeg skal have dem. Kan det ikke lade sig gi' sig at gøre det lettere? Er der måske bare noget, jeg har overset?

mvh. tina
14 år16. juli 2010 kl. 00:11
re: Din krop behøver...
Hej taina,

Du har desværre ikke overset noget.

Som en rigtig god regel kan du sige ½ kg pr. uge. Dvs. du skal 7/0,5 = 14 uger frem i tiden. Det er 14*7 = 98 dage. Så hvis du taster slutvægt til 7 kg mindre end i dag og slutdato ca. 3 måneder frem i tiden, fx 16. oktober, så har du et godt og stabilt vægttab, som der er gode chancer for at nå i mål på :-)

Håber du kan bruge mit svar ... og håber, at jeg kan finde en løsning på at gøre målindtastningen nemmere fremover :-)

Mvh Lone
14 år16. juli 2010 kl. 01:56
Jeg er nået op på 14 uger, men det er vist ikke nok... sådan er det, når eneste motion er at slæbe rundt på et par børn :-) Havde regnet med, at jeg bare skulle amme det hele væk, men nej...

mvh. tina
14 år16. juli 2010 kl. 18:38
Hej tina,

Jeg ved godt, at tiden kan være knap med nogle små poder, men kan du ikke alligevel få sneget mere motion ind? Lange gåture med barne- eller klapvogn? Gåture i parker. Motionen er rigtig god i kalorieregnskabet .... og endnu bedre for mor og barn :-)

Måske er der nogle herinde med børn, der har flere forslag? Jeg har ikke selv børn og kender dermed ikke den daglige rytme :-)

Mvh Lone
14 år16. juli 2010 kl. 19:11
Hej Lone

Jo, jeg sniger motion ind, og der er faktisk en del vaden rundt med den der klapvogn, men det er så uregelmæssigt, at jeg ikke vil skrive det på - så er det bedre, at det måske bliver til en surprise-bonus lige pludselig. Tak for forslagene :-)

mvh. tina
14 år21. juli 2010 kl. 00:33
Ok - jeg går ud fra, at du henviser til uregelmæssighederne, fordi du sætter dit motionsniveau i profilen.

Du har jo som mulighed at oprette forskellige motionslister (motionsskabeloner) som du kan indtaste og nemt bruge.

Mvh Lone
14 år21. juli 2010 kl. 11:01
Ja, og jeg synes, det er rigtig smart, at man kan det - jeg orker bare ikke at skrive så meget ind :-)

mvh. tina
14 år21. juli 2010 kl. 20:10
Ok, jeg tænker det kun som registrering én gang - og så vælger man det til på de enkelte dage?

Vi er vel vanemennesker, så vores dage vil vel meget minde om hinanden :-) Og småjusteringer kan man godt overse, så det ikke bliver vildt meget indtastning :-)

Hvor tænker du den meget registrering? Jeg kan nemlig godt finde på, at lave motionsregistreringen om, så jeg vil rigtig gerne have nogle meninger om dette :-)

Altså det med at kunne vælge nogle skabeloner, man har oprettet. Det med at vælge arbejdsniveau + timer motion er meget svævende.

Mvh Lone
14 år22. juli 2010 kl. 10:08
Ikke to dage har været ens for mig, da jeg 1) følger progressive træningsprogrammer og 2) eksperimenterer med hvilke typer motion der virker for mig, og hvad der er et godt motionsniveau og 3) nogen gange finder på ekstra motion til at løfte dagens eller ugens energiforbrug, evt som kompensation for en større middag. Jeg kan ikke bruge funktionen med motionsdage til noget som helst. Til gengæld er der nogen enkelte motionsformer jeg bruger igen og igen, og det ville muligvis lette indtastningen, hvis det var muligt at udvælge motion til en personlig liste. På den anden side kan jeg egentlig ikke se hvilken forskel det ville gøre...
14 år22. juli 2010 kl. 15:41
Ok, tak for respons.

Den personlige liste vil nok være god - så det bare er tiden, man skal ændre?
14 år22. juli 2010 kl. 18:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...