indtastning og aktivitetsniveau - jeg forstår ikke helt.

Du læser en tråd i debat > madital.dk

indtastning og aktivitetsniveau - jeg forstår ikke helt.
Jeg er ganske ny på denne side og har netop indtastet min første dag. Nu skriver den at jeg har forbrændt xx antal kcal på 20 timer ifølge min aktivitetsprofil. Jeg har dog ferie lige nu, så min arbejdsaktivitet passer jo slet ikke. Har forsøgt at slette mit arbejde men det er ikke lykkedes.
Hvad indtaster I andre i weekender og arbejdsfri dage, hvordan fungerer det?
14 år4. juli 2010 kl. 19:51
re: indtastning og aktivitetsniveau - jeg forstår ikke helt.
Du holder musen over "motion", derefter flytter du den ned til "indtast motion" og klikker.. Så indtster du din motion ;D
14 år4. juli 2010 kl. 21:22
Hej Clips,

Du kan gøre følgende:
- indtast alle 24 timer under Motion > indtast motion
- sæt arbejdsniveauet til noget der minder om dit aktivitetsniveau i ferien.

Jeg ville selv foretrække den første - det er lettest. HUSK at du kan oprette en motionsliste, det gør det noget nemmere ;-)

Mvh Lone
14 år4. juli 2010 kl. 22:56
I øvrigt ... lettest på den måde, at det er nemmest at gøre mest korrekt :-)
14 år4. juli 2010 kl. 22:57
ok, tak for dit svar, jeg har indtastet nogle forskellige gøremål, men jeg svært ved at fylde alle 24 timer ud med relevante ting. Men hvad - helt nøjagtigt bliver det nok aldrig.
14 år4. juli 2010 kl. 23:52
Hej Clips,

Jeg kan godt lide, at du ikke tager tallene som endegyldige sandheder. Der er mange fejlkilder - men tallene kan give en retningslinje for, hvor vi ligger henne af :-)
En margin/fejlkilde mere ligger også i, at du ikke indtaster alt til punkt og prikke, men de sidste tal vil ikke nødvendigvis betyde ret meget - dog med en tilføjelse af, at det selvfølgelig kommer an på, hvad det er man undlader ;-)

Denne forklaring er fremhævet med vilje, da man nemt kan komme til at fokusere for meget på de enkelte tal i stedet for den overordnede retning. Nogle brugere har skrevet, at de har oplevet dette hos dem selv - så et godt råd er netop: fokuser på den overordnede retning frem for den enkelte indtastning :-)

Så dette blev både et svar til dig, og samtidig et godt råd til de, som er blevet lidt for glade for programmet. Det skulle gerne give en bedre sundhed, man kan få gavn af i hverdagen :-) og ikke ende med en afhængighed af programmet :-/

God måde at se og benytte programmet fra din side! :-)

Mvh Lone
14 år5. juli 2010 kl. 20:11
Jeg har lige et tilsvarende spørgsmål :)
Har oprettet min profil i dag, og jeg står til daglig i butik så det er stående og gående arbejde, som jeg også har anført. Så har jeg cyklet på arbejde og anført dette også. Så det ser sådan her ud:

Motion
Cykling, 16-19.1 km/t (rolig) (35 minutter: 231 kcal)
BEREGNET UD FRA AKTIVITETSPROFIL (23 timer, 25 minutter: 2.788 kcal)
I alt forbrændt: 3.019 kcal

Men altså, jeg arbejder jo ikke alle døgnets 24 timer, så kan det virkelig passe at jeg forbrænder 2788 kalorier på en dag?? Eller har jeg mistolket det helt?? :)
14 år22. juli 2010 kl. 16:08
Ifølge beregningerne skulle det være rigtigt. Jeg har aktivitetsniveauerne fra "Nordiske Næringsstofanbefalinger 2004".

Jeg kan se, at du har et gennemsnitligt aktivitetsniveau på 1,9 - det er ret højt. Et middelt niveau er 1,6.

Prøv i stedet for at taste en uge ind under Motion > indtast motion. Så kan du se, hvad dit gennemsnitlige niveau så bliver mere præcist. Eller prøv evt. bare at taste hele i dag ind og sammenlign tallet med det nuværende 1,9 (dette finder du under Info > motion).

Skriv igen hvis du er i tvivl eller gerne vil have uddybet :-)

Mvh Lone
14 år22. juli 2010 kl. 18:31
Nu har jeg helt slettet mit aktivitetsniveau, og i stedet lavet en meget detaljeret ''normal'' dag, under motion.

Så har den selv valgt at sige mit aktivitetsniveau er på 1,4 - og det lyder vel meget rigtigt, synes ikke jeg er aktiv, hehe :) Men så bliver det noget omkring 2469 kcal jeg forbrænder på en dag, og det altså både med cykling til og fra arbejde, og selve arbejdet. Det lyder vel mere fornuftigt, tror jeg :)
14 år22. juli 2010 kl. 19:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...