Basis kalorieforbrug - hvordan med motion?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Basis kalorieforbrug - hvordan med motion?
Jeg har indtastet mig selv som mest stillesiddende arbejde med en vis gangaktivitet, 15 timers moderat arbejde/træning og 2 timers hård træning. Det giver mig en basis kaloriebalance på ca. 2600 pr dag ud fra min vægt og højde. Kan det passe?

Jeg føler nemlig, tallene virker helt forkerte, hvis jeg så indføjer 2 timers havearbejde (delvis gravning, valgte niveau 4) og 30 minutters gang i skemaet for den enkelte dag.
Kommer jeg ikke på den måde til at få min aktivitet til at tælle 2 gange?
14 år15. juni 2010 kl. 16:03
re: Basis kalorieforbrug - hvordan med motion?
Jeg har kun indtastet mit arbejde i aktivitetsprofilen og indtaster så motion derudover.
14 år15. juni 2010 kl. 16:46
Du skal gøre din profil offentlig, før vi kan se din vægt og højde :).
14 år15. juni 2010 kl. 18:17
Jeg har også som basis kun indtastet mit arbejde, så indtaster jeg al anden fysisk aktivitet jeg har derudover dagligt.

14 år15. juni 2010 kl. 19:34
Hej Amazone,

15 timers moderat træning er rigtig meget. Hvilke aktiviteter ligger der i de 15 timer?

De timer du taster ind som moderat eller hård motion i profilen skal ikke tastes ind under motion - så tæller det dobbelt :-) Så tast enten hård/moderat i profilen + aktiviteter ud over disse indtastede timer under motion .... eller tast ingen timer under hård/moderat og tast i stedet for det hele ind under motion.

Mvh Lone
14 år15. juni 2010 kl. 19:49
Lone> Jeg plejer at udføre en hel del havearbejde samt gå 30-40 minutter hver dag, deraf de 15 timer, som er lavt sat på en uge, hvor det ikke regner. Løb eller body-building træning til udmattelse er det, jeg kalder hård træning.

Alle: jeg takker for rådene og har nu rettet min profil, så jeg kun har basis kalorieforbrug og så tilføjer aktivitet som træning. Jeg har også gjort min profil tilgængelig for andre.
14 år15. juni 2010 kl. 22:07
God idé mht. valg af motionsfastsættelse. Det giver et bedre billede, når du vælger de enkelte aktiviteter.

Mvh Lone
14 år16. juni 2010 kl. 18:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...