#2 af olib (slettet)
FORVIRRET :SS
Du læser en tråd i debat > madital.dkolib (slettet)
re: FORVIRRET :SS
Hej!
Det tal der står at du har brug for hver er det antal kalorier som du skal indtage for at din krop kan fungere, dit hvilestofskifte, altså så dine organer osv kan virke ordentligt (får du mindre over en lœngere periode kan du skade dig selv). Det tager altså ikke højde for at du motionerer, hvilket får dit energiforbrug til at stige over dit hvilestofskifte. Så hvis du forbrœnder 1000 kcal ekstra gennem motion så kan du så spise mere end din hvileenergiforbrœnding og stadig have en energiunderskud på det du skal for at nå dit mål :) Giver det mening? det skal altså i dit tilfœlde vœre 837 kcal mindre indtaget end forbrœndt, men det er vigtigt at du ikke skader dig selv ved at spise for lidt og går i sultetilstand :)
Det tal der står at du har brug for hver er det antal kalorier som du skal indtage for at din krop kan fungere, dit hvilestofskifte, altså så dine organer osv kan virke ordentligt (får du mindre over en lœngere periode kan du skade dig selv). Det tager altså ikke højde for at du motionerer, hvilket får dit energiforbrug til at stige over dit hvilestofskifte. Så hvis du forbrœnder 1000 kcal ekstra gennem motion så kan du så spise mere end din hvileenergiforbrœnding og stadig have en energiunderskud på det du skal for at nå dit mål :) Giver det mening? det skal altså i dit tilfœlde vœre 837 kcal mindre indtaget end forbrœndt, men det er vigtigt at du ikke skader dig selv ved at spise for lidt og går i sultetilstand :)
14 år11. juni 2010 kl. 14:30
rdrd (slettet)
Sagt kort: du skal forbrænde mindst 2882 kalorier om dagen for at spise det du skal spise og tabe det du vil tabe.
Når du taber dig behøver du så færre kalorier, men du får også svære ved at forbrænde dem, idet man bruger mere energi jo mere man vejer.
Når du taber dig behøver du så færre kalorier, men du får også svære ved at forbrænde dem, idet man bruger mere energi jo mere man vejer.
14 år11. juni 2010 kl. 14:36
MssMystic (slettet)
Ja tak det giver mening og efter jeg lige havde postet tråden, kunne jeg godt se sammenhængen mellem det jeg forbrænder og det jeg har brug for.
Har også lige læst gomotions side, hvor regnestykkerne bliver skåret ud i pap og man selv kan regne efter, og det passer fint nok., Elsker at lære nyt og vide hvordan og hvorfor , derfor leger jeg Spørge-Jørgine nogle gange :))
Har også lige læst gomotions side, hvor regnestykkerne bliver skåret ud i pap og man selv kan regne efter, og det passer fint nok., Elsker at lære nyt og vide hvordan og hvorfor , derfor leger jeg Spørge-Jørgine nogle gange :))
14 år11. juni 2010 kl. 14:42
Lone
administrator
administrator
Spørge-Jørgine er velkommen - kun den som spørger får svar ;-)
14 år11. juni 2010 kl. 23:11
1 ) der står " Din krop behøver et indtag på mindst 2045 kcal pr dag - er det hvis man vil bevare sin vægt ?
2 ) der står på samme tid " Du har spist 84 kcal " og " Du kan spise 1740 kcal mere og stadig nå dit mål" - altså 1824 kcal i alt og nå mit mål ?? - det hænger ikke sammen med næste spørgsmål ....
3) For at nå dit mål: Underskud 837 kcal ( eller mere ) - altså hvis mit normal indtag er 2045 kcal - 837 underskud = 1208 kcal pr dag. Hvad er så rigtigt 1824 eller 1208 ??
Eller hvad er det der gør, at der står de forskellige tal ??
Holder mig til omkring 1200-1300 kcal her i starten af min kur, så ved jeg at jeg taber mig. Undrer mig bare over hvordan de regnstykker er kommet frem :)
Håber der er en der kan svare mig - Go dag