Vægtbeskrivelser

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Vægtbeskrivelser
Hej Lone

Når jeg skal indtaste mad fra egne opskrifter er de vægtbeskrivelser jeg har tilføjet ikke synlige...?

Håber du kan hjælpe...

Mange hilsner Mykipp
14 år20. maj 2010 kl. 13:50
re: Vægtbeskrivelser
Hej Mykipp,

Jeg har forsøgt at få så mange beskrivelser som muligt konverteret om til enheder og gram, men det har desværre ikke været muligt at få alle med.

Jeg vil lave en løsning, så man også kan taste enheder på opskrifter.

Jeg har sendt en mail til dig med vægtbeskrivelserne på de opskrifter, som du har indtastet.

(hvis andre ønsker samme, skal I blot sige til, så sender jeg jeres beskrivelser via mailen i jeres profil)

Mvh Lone
14 år20. maj 2010 kl. 15:48
Ja tak

hilsen
Elsebeth
14 år20. maj 2010 kl. 16:35
Hej Lone!
Jeg er normalt meget glad for alle nye tiltag her på Madital men jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår vigtigheden i at kunne indtaste skyk samtidig med gram.

Jeg synes jo at de vægtbeskrivelser som programmet har + dem som jeg selv har skrevet på, er ligeså gode. Med andre ord så vil jeg hellere stadig kunne se mine egne vægtbeskrivelser end kunne indtaste styk.
Kærlig hilsen Vibse.
14 år22. maj 2010 kl. 09:01
Kommentar til et lidt andet aspekt af indtastningsændringerne: Jeg får betydeligt flere fejlindtasninger nu end tidligere, hyppigt fordi jeg tror at jeg registrerer i gram, men i stedet gør det i stk, fx fik jeg i dag registreret 50 x 1 stk gulerod à 70 g. :-)
14 år22. maj 2010 kl. 12:33
Hej Vibse,

Inden vægtenhederne kom på, var der efterspørgsel efter dette tiltag. Flere har tilkendegivet, at det var alt for besværligt at skulle indtaste i gram, fordi man så skulle veje det hele. Det behøver man ikke, når angivelserne er i andre enheder end gram.

Mvh Lone
14 år22. maj 2010 kl. 13:01
Hej SiriS,

Den forudvalgte enhed skulle gerne altid være gram. Jeg tror, at det er en tilvænningssag, som du vil blive glad for i længden, da det letter registreringsarbejdet. F.eks. hvis man spiser ude og ikke lige har en vægt i nærheden.

Mvh Lone
14 år22. maj 2010 kl. 13:03
Jeg synes det er smart, at man kan taste styks også.....de dage jeg ikke er hjemme ved vægten, kan jeg stadig taste nogenlunde korrekt ind, uden at skulle sjusse mig frem til det hele :-)

Men som Siri siger, skal man lige tænke en ekstra gang inden man trykker tilføj.

Vh Karin
14 år22. maj 2010 kl. 13:05
Hej Vibse,

Jeg glemte i øvrigt lige at nævne, at enhederne jo ikke nødvendigvis behøver at være "stk" og "gram". Der kan lige så vel stå:
- 1 dl
- 1 tsk
- 1 spsk
- en lille
- en dåse
- på rugbrød
- 5 stk
- osv.

Mvh Lone
14 år22. maj 2010 kl. 13:06
Ok jeg forstod vist bare ikke helt hvordan det fungerede i første omgang. Det er selvfølgelig super smart :-)

Men tror du der på et tidspunkt bliver plads til alle vores egne vægtbeskrivelser også?
14 år23. maj 2010 kl. 01:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...