#2 af Lone (administrator)
Ang. motion-indtastning
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: Ang. motion-indtastning
Hej Sarah26,
Jeg tror, at jeg er med på dit spørgsmål.
Det er rigtigt at motionen fra dine indtastninger (der hvor du vælger aktiviteter) bliver lagt oveni den motion, du har indtastet i profilen.
Hvis du vil indtaste specifik motion, så undlad at taste moderat og hård motion ind under profilen :-)
Ellers tast motionen i profilen og undlad at taste specifik motion under motions-menupunktet.
Jeg tror, at det var svaret på spørgsmålet, ellers opfordrer jeg altid, at folk blot skal spørge igen :-)
Mvh Lone
Jeg tror, at jeg er med på dit spørgsmål.
Det er rigtigt at motionen fra dine indtastninger (der hvor du vælger aktiviteter) bliver lagt oveni den motion, du har indtastet i profilen.
Hvis du vil indtaste specifik motion, så undlad at taste moderat og hård motion ind under profilen :-)
Ellers tast motionen i profilen og undlad at taste specifik motion under motions-menupunktet.
Jeg tror, at det var svaret på spørgsmålet, ellers opfordrer jeg altid, at folk blot skal spørge igen :-)
Mvh Lone
14 år16. maj 2010 kl. 22:01
Activemom
Okay. Mange tak for svar!
14 år17. maj 2010 kl. 06:30
nickho (slettet)
Jeg er også lidt forvirret ang. det motionsnoget.
Der står at jeg har forbrændt ca. 2500 kcal allerede fra morgenstunden.
Er det så fordi jeg har indtastet at jeg har et fysisk krævende arbejde?
Nu er jeg ikke på arbejde hver dag, men man skal jo vælge ens arbejde. Hvad vil være mest hensigtsmæssigt at gøre, for at få det meste korrekte antal forbrændte kcal?
Håber du forstår mit spørgsmål.. :)
Mvh
Nicole
Der står at jeg har forbrændt ca. 2500 kcal allerede fra morgenstunden.
Er det så fordi jeg har indtastet at jeg har et fysisk krævende arbejde?
Nu er jeg ikke på arbejde hver dag, men man skal jo vælge ens arbejde. Hvad vil være mest hensigtsmæssigt at gøre, for at få det meste korrekte antal forbrændte kcal?
Håber du forstår mit spørgsmål.. :)
Mvh
Nicole
14 år18. maj 2010 kl. 10:12
Lone
administrator
administrator
Hej nickho,
Hvis dine dage er meget forskellige kan du gøre således:
Find to typer arbejdsdage på listen, som du typisk svinger imellem. Vælg den arbejdsdag der ligger imellem disse to på listen - evt. en der ligger lidt tættere på den type dag, som du har flest af, hvis der er flere typer arbejdsdage imellem.
Programmet viser hele din dagsforbrænding allerede om morgenen. Det er for her at give et samlet overblik over, hvor meget man kan spise i løbet af dagen.
Mvh Lone
Hvis dine dage er meget forskellige kan du gøre således:
Find to typer arbejdsdage på listen, som du typisk svinger imellem. Vælg den arbejdsdag der ligger imellem disse to på listen - evt. en der ligger lidt tættere på den type dag, som du har flest af, hvis der er flere typer arbejdsdage imellem.
Programmet viser hele din dagsforbrænding allerede om morgenen. Det er for her at give et samlet overblik over, hvor meget man kan spise i løbet af dagen.
Mvh Lone
14 år18. maj 2010 kl. 17:23
Jeg er lidt forvirret ang. det med motion-indtastningen.
Når systemet viser antal forbrændte kcal over 24 timer, bliver disse 24 timer så beregnet ud fra ens aktivitetsniveau i profilen alene?
Forstået på denne måde.. Eks:
Jeg indtaster dagens motion, som bla. kan være 1 times løb, 15 min. støvsugning, 4 timers spisning (familiesammenkomst) og 30 min gåtur.
Dette giver mig så et resultat af X-antal forbrændte kalorier.
Hvis jeg nu undlader at taste noget som helst motion ind, eller kun indtaster fx. løbeturen, beregner den så min aktivitet for 24 timer ud fra selve profilens aktivitetsniveau istedet?
Og hvis jeg indtaster 1 times løbetur, bliver dette så beregnet OVEN I mit generelle ugentlige aktivitetsniveau i profilen? (som i forvejen lyder på 3-4 timers løb.)
Hvis den gør det, så kan jeg jo ikke regne med alt det, jeg har forbrændt.. Håber at du forstår mine spørgsmål! Det er lidt kringlet at forklare..