Kcal visning når man indtaster mad

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Kcal visning når man indtaster mad
hvordan kan det være når man indtaster en ny varer, at det kcal tal den kommer frem med, ikke er det samme som på den varer man har indtaster. Jeg har lige indtastet noget hvor den viser der er 24 kcal mere i, end der står på pakken.
14 år1. maj 2010 kl. 12:47
re: Kcal visning når man indtaster mad
Kcal-tallet er kun til en eventuel fremtidig opdatering. Jeg er ved at finde ud af, hvad der er mest præcist - udregninger fra protein, fedt og kulhydrater eller det skrevne kalorietal.

Programmet bliver justeret alt efter svaret :-)

Mvh Lone
14 år1. maj 2010 kl. 15:14
Hej Lone.

Jeg vil bakke onlyme op, da jeg synes, det er ret frustrerende, at kcal-indholdet ikke svarer overens med det indtastede produkts næringsdeklaration. Ville meget hellere have det korrekte antal kcal vist, så det bliver nemmere at holde styr på indtaget.

Derudover kan jeg kun give stor stor ros til hjemmesiden! Tak :-)
14 år5. maj 2010 kl. 15:43
Hej med jer,

Så har jeg fået svar fra rette folk :-)

Jeg har vidst, at der er forskellige metoder til at udregne energiindhold, men ikke hvilken der var den mest korrekte. Dette er der ikke noget entydigt svar på.

Derfor vil jeg fremover benytte mig af næringsdeklarationernes energiangivning på de producentspecifikke fødevarer.

Jeg vil dog samtidig fremhæve, at det øverste mål med denne ændring er at fjerne forvirringen omkring dette punkt - ikke fordi det nødvendigvis er det mest korrekte tal, der så bliver brugt. Det må afhænge af den enkelte fødevare, hvad der er det mest korrekte, det kan åbenbart ikke siges overordnet - min egen formodning er, at det vel også er derfor, der findes forskellige metoder. Ellers ville der vel kun findes én.

Det kan godt være noget frustrerende i sig selv at vide, at alt efter hvilken metode, der benyttes, fremkommer et forskelligt energiindhold. Producenterne har valgt én metode. Derfor vil jeg igen fremhæve, at kostprogrammer kun kan bruges til et overordnet overblik og ikke til specifikke informationer.

Brugen af kostprogrammer må derfor blot være endnu en grund til at spise varieret - så får vores krop mange forskellige næringsstoffer, samt kostberegningerne står og falder ikke på nogle få data ;-)

Jeg håber at få opdateret i maj måned. Så bliv endelig ved med at skrive tallene ind - de bliver brugt fremover :-)

Mvh Lone
14 år5. maj 2010 kl. 16:56
Og tak for rosen i øvrigt, det er jo altid dejligt :-)

Jeg vil opfordre jer til endelig at blive ved med at komme med diverse kommentarer om frustrationer, ønsker, forslag osv. Så udvikler programmet sig :-)
14 år5. maj 2010 kl. 16:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...