#2 af taliav (slettet)
undren
Du læser en tråd i debat > madital.dktaliav (slettet)
re: undren
Måske nogle af de andre madvarer du har indtaget indeholder frugt?
14 år25. april 2010 kl. 16:52
Lone
administrator
administrator
Hej foss,
Jeg har tjekket indtastningerne i databasen. Prøv at gå ind under din specificerede madoversigt (info > mad), vælg "Fold opskrifter ud" samt læg frugt og grønt sammen. Her vil det rigtige resultat fremkomme. Jeg tror, at du evt. har spist en opskrift, som indeholder frugt/grønt + andet.
Jeg håber, at du finder ud af problemet - ellers skriver du blot igen :-)
Mvh Lone
Jeg har tjekket indtastningerne i databasen. Prøv at gå ind under din specificerede madoversigt (info > mad), vælg "Fold opskrifter ud" samt læg frugt og grønt sammen. Her vil det rigtige resultat fremkomme. Jeg tror, at du evt. har spist en opskrift, som indeholder frugt/grønt + andet.
Jeg håber, at du finder ud af problemet - ellers skriver du blot igen :-)
Mvh Lone
14 år25. april 2010 kl. 19:22
Foss (slettet)
Hvis det bare var så vel.
Jeg har kun indtastet frugt eller grønt. Jeg har ikke fået sammenkogte retter eller lignende
Jeg har kun indtastet frugt eller grønt. Jeg har ikke fået sammenkogte retter eller lignende
14 år25. april 2010 kl. 19:25
Foss (slettet)
hej Lone
Jeg tror, jeg har fundet ud af det.
Jeg gjorde, som du foreslog, og kunne se en forskel et par steder.
Det ser ud som om programmet bruger den rå vægt og ikke den tilberete, som jeg tastede ind.
Og det selvom jeg har brugt opskrifter, jeg selv har indtastet.
Jeg tror, jeg har fundet ud af det.
Jeg gjorde, som du foreslog, og kunne se en forskel et par steder.
Det ser ud som om programmet bruger den rå vægt og ikke den tilberete, som jeg tastede ind.
Og det selvom jeg har brugt opskrifter, jeg selv har indtastet.
14 år25. april 2010 kl. 19:38
Lone
administrator
administrator
Hej foss,
Programmet ved ikke, hvor meget en opskrift vejer efter tilberedning, så dette kan der ikke tages højde for.
Det er dog en efterspurgt funktion, og når du på et tidspunkt kan indtaste "tilberedt vægt" vil programmet kunne tage højde for dette.
Hvad kan du så gøre lige nu? :-)
Lad os sige, at en opskrift vejer 600g og du spiser den ene del i aften og den anden i morgen.
Selv om den tilberedte vægt måske er 550g er det mest korrekt lige nu at indtaste 300g begge gange - så giver det 600g i alt, hvilket er hele opskriften.
Jeg ved godt, at det måske er nemmere at opstille ovenstående eksempel, når det er så runde tal. Men prøv at tænke i ovenstående. Hvis du har spist 1/4 af et eller andet, så indtast 1/4 af opskriftens oprindelige vægt osv.
Hvis du har yderligere spørgsmål, så spørg blot igen :-)
Mvh Lone
Programmet ved ikke, hvor meget en opskrift vejer efter tilberedning, så dette kan der ikke tages højde for.
Det er dog en efterspurgt funktion, og når du på et tidspunkt kan indtaste "tilberedt vægt" vil programmet kunne tage højde for dette.
Hvad kan du så gøre lige nu? :-)
Lad os sige, at en opskrift vejer 600g og du spiser den ene del i aften og den anden i morgen.
Selv om den tilberedte vægt måske er 550g er det mest korrekt lige nu at indtaste 300g begge gange - så giver det 600g i alt, hvilket er hele opskriften.
Jeg ved godt, at det måske er nemmere at opstille ovenstående eksempel, når det er så runde tal. Men prøv at tænke i ovenstående. Hvis du har spist 1/4 af et eller andet, så indtast 1/4 af opskriftens oprindelige vægt osv.
Hvis du har yderligere spørgsmål, så spørg blot igen :-)
Mvh Lone
14 år26. april 2010 kl. 20:47
Det forstår jeg ikke helt.