#2 af Lone (administrator)
ændret formlen for beregning af basalbehov i motion.
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: ændret formlen for beregning af basalbehov i motion.
Hej Betty,
Søvn er med i den nye opstilling, da jeg baserer alle beregningerne på det gennemsnitlige niveau, som I har valgt i profilen.
Man skal kun indtaste den motion, man dyrker ud over det niveau, man har sat i profilen.
Hvis man har sat, at man har stillesiddende arbejde og ingen fritidsaktivitet, skal der f.eks. indtastes hvis man en dag cykler en tur - altså noget ud over det niveau fra profilen.
Håber svaret er forståeligt, ellers er I altid velkomne til at skrive igen :-)
Mvh Lone
Søvn er med i den nye opstilling, da jeg baserer alle beregningerne på det gennemsnitlige niveau, som I har valgt i profilen.
Man skal kun indtaste den motion, man dyrker ud over det niveau, man har sat i profilen.
Hvis man har sat, at man har stillesiddende arbejde og ingen fritidsaktivitet, skal der f.eks. indtastes hvis man en dag cykler en tur - altså noget ud over det niveau fra profilen.
Håber svaret er forståeligt, ellers er I altid velkomne til at skrive igen :-)
Mvh Lone
14 år10. april 2010 kl. 13:45
JK91
Jeg har noget, som jeg har tænkt på de sidste par dage.
I et andet indlæg så jeg at der var en som havde skrevet,
at man ikke skulle skrive andet ind i motionsdelen end det
direkte motion man havde lavet. Altså, så man skal ikke
skrive alt det ind hvor man f.eks. har lavet mad, gjort rent og
sådan? kun skrive direkte motion?
håber du forstår mit spørgsmål, jeg synes i hvert fald det
er lidt indviklet! (:
I et andet indlæg så jeg at der var en som havde skrevet,
at man ikke skulle skrive andet ind i motionsdelen end det
direkte motion man havde lavet. Altså, så man skal ikke
skrive alt det ind hvor man f.eks. har lavet mad, gjort rent og
sådan? kun skrive direkte motion?
håber du forstår mit spørgsmål, jeg synes i hvert fald det
er lidt indviklet! (:
14 år11. april 2010 kl. 18:03
Lone
administrator
administrator
Hej Johanne,
Jeg tror, at jeg forstår dit spørgsmål :-)
Det er kun nødvendigt at indtaste den daglige motion. Hvis du ikke indtaster alle 24 timer, skal du kun indtaste decideret motion.
Du må gerne indtaste alle døgnets 24 timer, hvis du ønsker at sammenholde de enkelte aktiviteters energiforbrug. Det daglige niveau bliver da mere retvisende end det helt generelle niveau. Hermed vil du nok også blive mere bevidst om dit egentlige energiniveau - om det fx er 1,4 ; 1,6 eller 1,8 - og hvor lidt/meget der skal til for at ændre det daglige niveau.
Mvh Lone
Jeg tror, at jeg forstår dit spørgsmål :-)
Det er kun nødvendigt at indtaste den daglige motion. Hvis du ikke indtaster alle 24 timer, skal du kun indtaste decideret motion.
Du må gerne indtaste alle døgnets 24 timer, hvis du ønsker at sammenholde de enkelte aktiviteters energiforbrug. Det daglige niveau bliver da mere retvisende end det helt generelle niveau. Hermed vil du nok også blive mere bevidst om dit egentlige energiniveau - om det fx er 1,4 ; 1,6 eller 1,8 - og hvor lidt/meget der skal til for at ændre det daglige niveau.
Mvh Lone
14 år12. april 2010 kl. 17:37
Mange tak for din gode hjemmeside, den er jeg meget glad for. Den nye formlen (Mifflin-St Jeor formlen)du bruger nu er der søvn iberegning i den? eller skal man taste den ind.
Med venlig Betty