#2 af 2hit (slettet)
Ny bruger - Spg.????
Du læser en tråd i debat > madital.dk2hit (slettet)
re: Ny bruger - Spg.????
Det kunne jeg nu også godt tænke mig at vide :-)
14 år22. marts 2010 kl. 21:40
rdrd (slettet)
Det man forbrænder er sat efter ens aktivitets niveau, Hvis man vil nå sit mål ved at have større underskud end man kan opnå ved ens basis aktivitet, så er man nødt til at dyrke ekstra motion og taste det ind så optjener man "ret" til mere mad.
14 år22. marts 2010 kl. 22:02
Lone
administrator
administrator
For at du taber dig, skal følgende være opfyldt:
Forbrændt energi > spist energi.
I dit tilfælde er det:
2078 kcal > 1625 kcal (dvs. du taber dig)
Dit underskud er 2078 - 1625 = 453 kcal.
Du har sat dig et mål, hvor du skal tabe dig x kg på x dage. Det har programmet beregnet til, at du skal have et underskud på 1098 kcal pr. dag for at nå målet. Dit underskud på 453 er altså ikke nok for at nå målet.
Jeg vil dog indskyde, at et underskud på 1098 kcal pr. dag er et stort underskud. Dette kræver meget motion, da du ellers må spise meget lidt.
Et sådan underskud hver dag betyder at du må spise 2078 - 1098 = 980 kcal om dagen, hvilket er under dit basalbehov.
Programmet her vil dermed ikke give dig en smiley på noget tidspunkt, da du enten ikke har et stort nok underskud - eller også er det for stort. Dvs. det er aldrig godt nok pga. de modstridende betingelser. Med mindre at du dyrker motion nok til at begge betingelser kan blive opfyldt.
Prøv at sætte målet over en længere periode. Dvs. ryk slutdatoen længere frem i tiden. Det betyder, at dit underskud ikke skal være så stort. Men derfor er motion jo rigtig godt alligevel ;-)
Jeg ved godt, at man ønsker vægttab lige nu og her, når man beslutter sig for, at det skal være nu, men det skal også være et vægttab, som man kan føre i mål. Motivationen skal holde hele vejen - det er meget svært, hvis målet er for stort.
Det var en ordentlig omgang, men du er meget velkommen til at spørge ind til ovenstående ... eller andet selvfølgelig :-)
Mvh Lone
Forbrændt energi > spist energi.
I dit tilfælde er det:
2078 kcal > 1625 kcal (dvs. du taber dig)
Dit underskud er 2078 - 1625 = 453 kcal.
Du har sat dig et mål, hvor du skal tabe dig x kg på x dage. Det har programmet beregnet til, at du skal have et underskud på 1098 kcal pr. dag for at nå målet. Dit underskud på 453 er altså ikke nok for at nå målet.
Jeg vil dog indskyde, at et underskud på 1098 kcal pr. dag er et stort underskud. Dette kræver meget motion, da du ellers må spise meget lidt.
Et sådan underskud hver dag betyder at du må spise 2078 - 1098 = 980 kcal om dagen, hvilket er under dit basalbehov.
Programmet her vil dermed ikke give dig en smiley på noget tidspunkt, da du enten ikke har et stort nok underskud - eller også er det for stort. Dvs. det er aldrig godt nok pga. de modstridende betingelser. Med mindre at du dyrker motion nok til at begge betingelser kan blive opfyldt.
Prøv at sætte målet over en længere periode. Dvs. ryk slutdatoen længere frem i tiden. Det betyder, at dit underskud ikke skal være så stort. Men derfor er motion jo rigtig godt alligevel ;-)
Jeg ved godt, at man ønsker vægttab lige nu og her, når man beslutter sig for, at det skal være nu, men det skal også være et vægttab, som man kan føre i mål. Motivationen skal holde hele vejen - det er meget svært, hvis målet er for stort.
Det var en ordentlig omgang, men du er meget velkommen til at spørge ind til ovenstående ... eller andet selvfølgelig :-)
Mvh Lone
14 år22. marts 2010 kl. 22:30
MGP09 (slettet)
Aha, så tror jeg den er feset ind for prins knud...
Forbrænding => 2078 kcal - uden motion
Basalbehov => 1598 kcal - dvs. SKAL indtage
Underskud => 1098 kcal => er derfor urealistisk ift. basalbehovet og derfor bør jeg ændre tiden til at tabe de ønskede kilo, så det er mere realistisk ift. mit basalbehov.
Er det korrekt forstået???
Forbrænding => 2078 kcal - uden motion
Basalbehov => 1598 kcal - dvs. SKAL indtage
Underskud => 1098 kcal => er derfor urealistisk ift. basalbehovet og derfor bør jeg ændre tiden til at tabe de ønskede kilo, så det er mere realistisk ift. mit basalbehov.
Er det korrekt forstået???
14 år23. marts 2010 kl. 09:14
Lone
administrator
administrator
Forbrænding er alt hvad du har forbrændt ... dvs. både at sove, sidde ned, spille tennis osv.
Her medtages alt hvad du har skrevet ind under motion. Hvis du ikke har skrevet noget eller ikke har indtastet alle 24 timer regner programmet op. Disse tal kan ses under Info>motion.
Mht. basalbehov og underskud. Det er korrekt :-)
Mvh Lone
Her medtages alt hvad du har skrevet ind under motion. Hvis du ikke har skrevet noget eller ikke har indtastet alle 24 timer regner programmet op. Disse tal kan ses under Info>motion.
Mht. basalbehov og underskud. Det er korrekt :-)
Mvh Lone
14 år23. marts 2010 kl. 16:58
Jeg har lige oprettet mig som ny bruger og fatter det ikke helt...
Min. indtag på 1598 kcal. - Check
Daglig forbrænding 2078 kcal. - Check
Indtastet 1625 kcal. - Check
1, Hvorfor er smiley sur, når jeg skal indtage min. 1598 kcal. og har spist 1635 kcal.???
2, Underskud for at opnå målet er 1098 kcal. og det forstår jeg ikke....
Hvis jeg forbrænder 2098 kcal. og skal have underskud på 1098 kcal., så lever jeg jo ikke op til min min. indtag på 1598 kcal., så hvordan skal det der underskud lige forståes???
Mvh
MGP09