Energifordeling på måltider

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Energifordeling på måltider
Hej Lone

Synes det er fint at man kan se energifordelingen på måltider i løbet af dagen.
Jeg kunne dog godt tænke mig at mellemmåltider også blev delt ind til formiddag, eftermiddag og sen aften.
Når det bare står som mellemmåltid er det svært at se hvad der er spist hvornår...

Min egen måltidsfordeling er ret skæv, det ved jeg, men bare det at kunne se hvad jeg har spist fx om formiddagen og eftermiddagen, vil være rigtig dejligt...

Bare lidt input herfra

God weekend
Louise
14 år20. marts 2010 kl. 10:33
re: Energifordeling på måltider
Hej Louise,

Tak - Jeg tager gerne imod input :-)

Hvad skulle måltiderne i så fald deles i?

Jeg tænker, at vi har følgede tidspunkter, som er navngivne:

Morgenmad
Formiddag
Frokost
Eftermiddag
Aftensmad
Aftenkaffe
Natmad

Mvh Lone
14 år20. marts 2010 kl. 12:13
Jeg har selv tænkt det samme, da jeg har tendens til at spise alt for lidt til frokost, men tilgengæld alt for meget til mellemmåltiderne. Og så kunne det jo være rart at man kunne se, om det var et specifikt mellemmåltid, eller mere generelt.

Jeg synes den inddeling du foreslår, ser fin ud Lone :-) Måske kunne man slette natmaden, så det passer med de 6 måltider, men hvis andre har brug for den, er det fint med mig.

Vh Karin
14 år20. marts 2010 kl. 13:40
De forslag til fordeling ser okay ud, dog synes jeg man kan slette Natmad.
Tror ikke der er særlig mange der spiser to mellemmåltider efter aftensmaden, men det kan vi jo spørge folk om......
14 år20. marts 2010 kl. 15:08
Årh, det ville være en dejlig ændring!!!!!

Behold endelig natmaden - for os med skiftende arbejdstider hvor man kommer hjem midt om natten og lige snupper en bid til at berolige maven, er det ganske fint at have med.
Samme når man først er hjemme fra træning omkring midnat - så er maden jo også en slags natmad.

Og for de som ikke bruger alle mulighederne, er der jo intet tabt. Og hvis man alligevel skal have besværet med at gå ind og pille, tænker jeg at at det ekstra besvær med at gøre det helt perfekt måske ikke er så stort :-)
14 år20. marts 2010 kl. 23:07
Så er måltiderne opdateret til de nævnte her i tråden.

Den gamle "mellemmåltider" er ikke længere i programmet, da mellemmåltiderne nu har fået deres specifikke navne.

På oversigten bliver mellemmåltiderne talt sammen, da det hermed passer i den foreslåede fordeling.

Hvis I vil se hvor meget der specifikt kommer fra hver måltid, så klik på måltiderne i oversigten, eller gå ind under Profil>vægt>måltid. Her vil I se detaljerne grafisk.

Nyd resten af søndagen :-)

Mvh Lone
14 år21. marts 2010 kl. 13:36
Det var det sidste værktøj der manglede. Jeg kan simpelhen ikke komme på noget der mangler, nu. Hvor er det godt!
14 år21. marts 2010 kl. 14:09
Tusind tak for det Lone
14 år21. marts 2010 kl. 15:17
Det var så lidt.

Jeg er sikker på, at der nok skal dukke noget op hen ad vejen ;-) Så sig endelig til!

Mvh Lone
14 år21. marts 2010 kl. 19:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...