Beregnet?!

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Beregnet?!
Minutter Aktivitet Energi Faktor
14 timer, 53 minutter BEREGNET 1.657 kcal 1,7

8 timer Sove 471 kcal 0,9
15 minutter Gå, 5,6 km/t, op ad bakke 98 kcal 6
7 minutter Calisthenics (f.eks. armbøjninger, mavebøjninger, armhævninger, sprællemand) (hårdt)
(o.s.v.)

Hvad står det her for?
14 timer, 53 minutter BEREGNET 1.657 kcal 1,7

Jeg har ikke tastet det ind nogen steder? Og den siger jeg kun har fået ca. 750 kalorior i dag o_o
14 år8. marts 2010 kl. 21:22
re: Beregnet?!
Beregnet er dit udregnet ud fra det aktivitets niveau du har valgt. Når du går i skole og du ud over det taster ind hvad du har dyrket af motion, så skal dit aktivitets niveau sættes til lavt, fordi man i skolen sidder ned mange timer men trods alt bevæger sig lidt rundt. Folk der sidder på deres flade hele deres arbejdsdag og ikke engang skal lætte sig for at hente papir i printeren skal sætte det til meget lavt.
14 år8. marts 2010 kl. 21:49
Hvordan sætter jeg det?
14 år8. marts 2010 kl. 21:57
Du kan rette i dit aktivitets niveau under Profil > ret profil > aktivitets niveau - det stå ca nede midt på siden. Det er også herunder du kan gøre din dagbog synlig, det er nederst på siden hvor du skal klikke i kassen ud for teksten om du ønsker at gøre din dagbog synlig for andre brugere. Hvis du dobbelt klikker på mit brugernavn ( du kan se det står med fed og er understreget) så kan du se hvad det er andre brugere kan se om dig.
14 år9. marts 2010 kl. 08:32
Jeg kan ikke finde det med at få det til at være lavt niveau
14 år9. marts 2010 kl. 16:51
jeg fandt det :)

men tæller det, når den tager det med?
14 år9. marts 2010 kl. 17:03
Selv hvis du bare ligger helt stille så forbruger du energi. Alt hvad man laver i løbet af 24 timer tælles med men jeg gider som regel kun at indtaste min "rigtige" motion og så er det jo rart nok med et estimat for resten.
For at tabe sig så skal ens kalorieindtag bare være mindre end ens kalorieforbrug, men kalorieindtaget bør dog ikke være lavere end ens basale stofskifte i længere tid da man så kan ricikere at begynde at tære på musklerne og hjertet er en muskel.
Hvor meget vil du gerne tabe dig? Og hvornår vil du gerne være færdig? Et halvt til et helt kilo på to uger er et fint tempo, så undgår man også at kroppen tror den sulter. Hvis kroppen tror den sulter kan den sætte bremserne i og så taber man sig ikke en tødel selvom man både spiser lidt og træner meget.
14 år9. marts 2010 kl. 17:15
Men altså, den siger jeg forbrænder over 1.500 kalorier - på lavt niveau? det er jo rigtig meget?
14 år10. marts 2010 kl. 17:26
Nej, det er det ikke. ;-)
14 år10. marts 2010 kl. 20:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...