Energifordeling - info i parenteser

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Energifordeling - info i parenteser
Hej Lone. Tak for et program der bare bliver bedre og bedre.
Jeg kunne dog godt tænke mig at de procenter og kalorieantal, der står under energifordeling i INFO-siden kunne være det samme hele tiden. Tallene skifter og jeg synes det er forvirrende. Jeg ved nu hvad mit basalstofskifte er nu (og tak for det) og tallet skulle helst ikke være mindre end det men helst være på samme niveau hele dagen for at gøre forvirringen mindre.
Ved ikke om jeg får forklaret det godt nok.
14 år12. februar 2010 kl. 08:12
re: Energifordeling - info i parenteser
energifordelingen ændre sig efter hvor mange kcal man forbrænder, men jeg er enig i at det ville være rart at der også var en energifordeling af ens basal stofskifte og den energifordeling kunne jo så stå fast oppe hvor det basale stofskifte står.
Jeg har det da lidt med at tænke, når jeg har dyrket motion at så kan jeg spise det mere, men det ville egentlig være rarere at tabe sig det hurtigere.
14 år12. februar 2010 kl. 09:57
re: Energifordeling - info i parenteser
Hej Superwoman,

Jeg bliver nødt til at spørge ind til, hvad det er for et skiftende tal, du helt præcist mener?

Det er rigtigt, at energifordelingen skifter (ved måltider), når du dyrker mere motion. Dette kan du komme ud over ved at indtaste din motion fra starten. Typisk ved man ca. hvad man kommer til at lave resten af dagen - eller er det blot mig der tænker sådan?

Og tak for din ros, det er jeg glad for at høre :-)

Jeg vil lige understrege, at det ikke er meningen, at man skal tilstræbe blot at spise det antal kalorier, som man har som basalbehov. Vi har ofte hørt, at mange ved hurtige vægttab ender med at tage det hele på igen.

Mine tanker med Madital.dk er, at programmet beregner det, som man skal spise/motionere for at nå det mål, man ønsker. Ved hurtige vægttab med store kalorieunderskud bliver det ikke en vane, at spise på den "nye måde" og man falder tilbage i gamle mønstre igen. Men opnår man vægttabet med mindre skridt over en længere periode vil dette være tættere på ens livsstil i fremtiden, fordi kalorierne ikke ligger så langt fra, hvad man her skal vænne sig til ... og mit håb er jo, at man på dette tidspunkt allerede har vænnet sig til at spise på "den nye måde" ... med andre ord har ændret livsstil.

Og når man har nået målet håber jeg at folk vil indtaste indtil de har vænnet sig helt til og er fortrolige med deres nye, gode vaner :-)

Vi er selvfølgelig individer, som bliver motiveret af rigtig mange forskellige ting, men ovenstående har været et af mine mål med Madital.dk :-) Simpelthen at hjælpe til et stabilt vægttab/madindtag, som også holder i længden.

Det var lige nogle af de grundlæggende tanker for programmet :-)

Mvh Lone
14 år12. februar 2010 kl. 16:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...