For lav daglig energi

Du læser en tråd i debat > madital.dk

re: For lav daglig energi
Rettelse: "at det ene indlæg efter det andet IKKE er skrevet af det, der ligner samme bruger".

Sorry :-)

mvh. tina
14 år4. februar 2010 kl. 00:43
Tak for svar Lone

Der står at mit basalbehov er 6.323 kJ, det er derfor jeg blev bekymret for om jeg bliver låst.
Det er kun over den sidste uge at jeg ligger under det nye basalbehov, ser man fx. over 4 uger, ligger jeg over...
14 år4. februar 2010 kl. 09:42
Jeg synes også det er et rigtig godt tiltag du har fundet frem til Lone, og et vigtigt signal at sende.

Mht. indlæg i forum, som er dem der har "pint" mig mest, så ville det måske være en mulighed at låse disse, så der ikke kan svares i dem, hvis de er i den kategori hvor man gerne vil veje 35 kg og nyder at føle sult.
Så er der ikke længere fidus i at skrive dem, når man ikke kan få den feedback man søger.

Og at man ikke kan oprette indlæg som "anonym bruger", er en stor forbedring, meget bedre overblik og større troværdighed.

mvh
Bøge
14 år4. februar 2010 kl. 18:41
Kære Lone

Tusind tak fordi du altid først tænker på os og vores sundhed.
Dernæst kan jeg godt se at der er nogle brugere der indtager et meget lavt antal kalorier bl.a. mig - men - det er ikke alle der kan indtage 1900-2000 kcal og så tabe sig.
Jeg har tidligere gået hos en diætist og fået at vide at hvis jeg skal tabe mig så skal mit kcal indtag ligge på ca. 1100 kcal - så hvis jeg skal spise efter maditals anbefaling så vil jeg blive endnu federe end jeg er nu.

Og sidst, vil det ikke bare være for nemt at hver dag notere sig for et stykke smørkage på 250 g = 1.178 kcal
eller lignende ? Så snyder man programmet, og spiser alligevel det man ønsker.
Jeg forstår godt dine intentioner, men det er for nemt at "snyde" og så er det jo ligemeget med den ændring.
Stort knus til dig
Anom
14 år5. februar 2010 kl. 07:25
Hej Igen
Kom lige til at tænke på en bog jeg har læst af diætist Charlotte Hartvig: Skrump Dig Glad, hun anbefaler 1200 kcal pr dag opdelt således :

Morgen 250 kcal
frokost 250 kcal
aften 500 kcal
2 x mellemmåltider á 100 kcal

Som diætist kan hun vel ikke være helt gal på den vel ?
Mvh Anom
14 år5. februar 2010 kl. 07:50
Undskyld men min "basal" behov er blevet sat til 2004 kalorier O_o
Det kan jeg ikke tabe mig på, højst holde min vægt, lige meget hvad regnstykkerne siger :(.
14 år5. februar 2010 kl. 13:05
Jeg havde lidt mere regnet med at det her ville ramme de virkeligt småt spisende, så som en ugentlig gennemsnit under 1200 eller ligende og ikke alle der tilfældigvis ligger 50 kcal. under deres basal behov syntes det virker en kende stramt og jeg ville blive ramt hvis min ikke bliver sat ned også selvom jeg spiser pizza ca. 2 gange om ugen.

Undskyld hvis jeg virker sur det er jeg egentligt ikke, bare nervøs for at miste min adgang til denne her gode side.
14 år5. februar 2010 kl. 14:52
Noire: Jeg forstår dig udmærket, jeg har selv lige været begrænset bruger i et par dage, uden selv at føle mig som målgruppen.

Jeg bruger også dette program som en guideline, og indtaster ikke alt. Og jeg er bestemt ikke underspiser! ^^
vejer ca. 67 kg. og er 168 høj, så man kan vel dårligt anklage mig for at være i farezonen. I øvrigt har jeg kun tabt ca. 1-1½ kg. i hele januar (æv).

Jeg kom også til at lyde sur i en mail til Lone, fordi jeg ikke ville være begrænset. Men ligesom dig er man jo blot nervøs for ikke at kunne bruge siden mere - jeg er nemlig ikke i humør til at indtaste i flere dage uden at kunne se mit indtag, for at "gøre mig fortjent" til at bruge siden igen.

Jeg håber at programmet bliver lidt mere avanceret, og ikke blot registrerer fra dag til dag om der bliver spist lidt for lidt. Jeg har også haft dage på 700 kcal, fordi jeg var syg. Træls at blive "straffet" for det :)

Men synes det er godt at der bliver gjort noget for de tilfælde hvor der er tale om usunde madmønstre.
14 år6. februar 2010 kl. 17:26
Mit basal behov er også sat til den forkerte side af 2000 kcal. Når jeg har været over 2000 om dagen så tager jeg på og det var jo bestemt ikke meningen :s
14 år7. februar 2010 kl. 10:28
Det er lidt ærgeligt for folk med overvægtig BMI som jeg, som tager et par uger på Nupo, og derfor ikke længere kan indtaste uden at blive begrænset. Indtastningen hjalp virkelig med at holde mig i ørerne.

Derudover tvivler jeg på at det rent faktisk vil hjælpe nogen med spiseproblemer, det er jo psykisk og der er lille sandsynlighed for at det rykker nogen steder.

Men det sagt, så kan jeg godt forstå og respektere de etiske overvejelser bag og at du ikke vil bidrage til deres problem, Lone. Jeg ville bare ønske at det ikke begrænsede os raske tyksakker så meget :)

Kan man få Nupo dispensation? :D
14 år8. februar 2010 kl. 02:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...