Hvordan fungerer det med at indtaste motion?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Hvordan fungerer det med at indtaste motion?
Jeg kan ikke finde ud af hvorfor den skriver jeg har forbrændt 2600 kalorier idag? jeg har kun indtastet løb i ti min. Den tilføjer selv at jeg har sovet i 8 timer osv. Er ikke helt med :S
15 år5. januar 2010 kl. 15:54
re: Hvordan fungerer det med at indtaste motion?
Det er fordi du også forbrænder kalorier ved at spise, sove, stå, gå,sidde osv som man jo gør hver dag....derfor er programmet sat op til automatisk at notere X antal kalorier som du forbrænder ved disse aktiviteter hver dag.

Går jeg ud fra....er jo ikke mig der har lavet programmet :-)
15 år5. januar 2010 kl. 18:00
Programmet foretager følgende beregninger:

A) Hvis du INTET har indtastet under motion, vil programmet udregne dit energiforbrug efter det aktivitetsniveau du har sat under profil>ret profil.

B) Hvis du har indtastet ALLE døgnets 24 timer under motion vil programmet kun udregne dit energiforbrug ud fra det indtastede.

C) Hvis du kun har indtastet for NOGLE af døgnets 24 timer, mangler programmet nogle data at beregne ud fra. Programmet fylder således op til 24 timer ved først at tilføje 8 timers søvn og derefter de resterende timer (hvis nogle) som stillestående arbejde.

Jeg har lavet det på ovenstående måde fordi programmet har brug for at vide, hvad du har lavet i 24 timer ... hvis man kun indtaster 1 times spinning er det jo ikke retvisende for, hvor meget man reelt har forbrændt i løbet af dagen :-)

Og på denne måde behøver man ikke taste ALT ind - selvom jeg dog anbefaler det alligevel. Derfor har jeg lavet motionslisterne, som fungerer som en slags "opskrift" for en daglig motion. Man kan f.eks. oprette en "mandag", "squashdag", "weekendhygge" ... eller lignende.

Jeg håber ovenstående giver svar på dit spørgsmål, ellers håber jeg, at du skriver igen :-)

Mvh Lone
15 år6. januar 2010 kl. 00:04
Jeg har faktisk tænkt på, om ikke det var en idé, hvis man selv kunne indtaste en værdi, der blev brugt i stedet for "stillestående arbejde", for jeg bruger langt mindre end det i genemsnit, så hvis man nu selv kunne finde en værdi, der ca. passede og så sætte den som standard, så ville det gøre det lidt nemmere. Som det er nu er jeg nødt til at taste noget ind for alle 24 timer, for ellers skyder den alt for højt (jeg sidder 1½ time om dagen i en bil og har et stillesiddende arbejde).
15 år6. januar 2010 kl. 10:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...