Indtastninger forsvundet?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Indtastninger forsvundet?
Halløj

Da jeg i gør (lørdag d. 5/12) skulle indtaste et mellemmåltid om aftenen skete der noget lidt underligt. Alt det mad jeg havde indtastet tidligere denne dag forsvandt fra oversigten. Det motion jeg havde indtastet forsvandt dog ikke. Kan det tjekkes om der har været datatab lørdag?

mvh. Finn
15 år6. december 2009 kl. 18:41
re: Indtastninger forsvundet?
Hej Finn,

Jeg er træt af at høre, at du har mistet nogle data. Mad- og motionsdelen hænger ikke sammen på den måde, så det er logisk nok.

Jeg har ikke hørt om nogen datatab lørdag, så hvis andre har oplevet datatab hen over weekenden, må I meget gerne melde jer på banen her.

Jeg kan ikke se, at du skulle have fået nogen fejlmeddelelser - har du dette?

Kan du udelukke, at du er kommet til at slette varerne på listen og derefter har trykket gem? Ja, jeg ved at det lyder ulogisk, men det er en mulighed jeg bliver nødt til at afdække.

Jeg hører rigtig gerne fra dig igen.

Mvh Lone
15 år7. december 2009 kl. 16:50
Hej Finn,

Jeg har simpelthen lavet en ekstra sikkerhedsforanstaltning foranlediget af din mail. Jeg gemmer nu dataene to steder, så hvis du på en eller anden vis kommer ud for samme problem igen, vil jeg kunne genskabe dataene - du skal blot skrive til mig i så fald, så gør jeg det manuelt.

I skal selvfølgelig være helt sikre på, at jeres data ikke går tabt :-)

Mvh Lone
15 år8. december 2009 kl. 22:06
Hej igen.

Jeg fik ikke nogle fejlmeddelelser men vil ikke udelukke at jeg måske har ramt en tastekombination (hvis der findes en sådan) til at slette indtastede data.
Der sker nogle gange det at hvis man klikker i menuen at der åbnes et nye faneblad i stedet for at der navigeres i det aktuelle (jeg bruger firefox). Jeg ved ikke om det måske har en betydning. Jeg har normalt altid siden åbnet og får så (naturligvis) ofte en time-out hvor jeg så blot skal logge på igen.
Det er første gang at jeg har oplevet at data er gået tabt så det er nok ikke et generelt problem. Og det lyder rigtigt godt at du har lavet en ekstra sikkerhedsforanstaltning.
Og jeg vil lige udnytte lejligheden til at sige tak for det store stykke arbejde som du har lavet til gavn for mange andre. Godt gået!

mvh. Finn
15 år9. december 2009 kl. 08:50
Hej Finn,

Jeg er overrasket over at høre, at der åbnes et nyt faneblad (laver du en CTRL+klik? eller gør programmet det selv?). Fejlen kan ligge heri. Hvis man har to faneblade med indtastning. Først taster man ind i det ene og gemmer. Derefter går man ind i det andet og gemmer den stadig tomme boks. Hm... måske er det det?

Men skriv blot hvis det sker igen, så finder jeg dataene frem.

Og tak for rosen - altid dejligt at høre, at programmet hjælper som tiltænkt :-)
Fortsat god fornøjelse.

Mvh Lone
15 år9. december 2009 kl. 16:08
hjælp mig,please.
jeg kan ikke finde ud af at indtaste motionen. er der ikke nogen som vil hjælpe mig med det.der er bare et hvidt felt hvor man ingenting kan skrive i .jeg kan ikke finde ud af det . please hjælp.

v.h.rikke.
15 år27. december 2009 kl. 20:35
re: hjælp mig,please.
Hej Rikke,

Du indtaster motionen på samme måde, som du indtaster maden. Vælg først en aktivitet i venstre boks. Skriv derefter hvor mange timer og minutter du har lavet den pågældende aktivitet og tryk tilføj.

Giver du besked tilbage om det virker eller ikke :-)

Mvh Lone
15 år27. december 2009 kl. 20:44
re: hjælp mig,please.
hej lone.
jeg fandt ud af mit lille problem,tak for hjælpen.

v.h.rikke.
15 år29. december 2009 kl. 22:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...