Et par blandede forslag fra en nytilkommen

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Et par blandede forslag fra en nytilkommen
Først må jeg sige at jeg faktisk er mere end tilfreds med siden - jeg kommer fra helsevagten.dk hvor det år som jeg havde betalt for, var udløbet. Og da jeg endnu ikke er dreven nok til at tackle mit nye madliv i "frihånd", var det oplagt at hoppe på vognen her - også selvom det virker somom jeg er ene hane i kurven.

15 år2. december 2009 kl. 14:23
re: Et par blandede forslag fra en nytilkommen
- og så lærte jeg lige at forummet sender teksten når man trykker "enter", hehe.
De par forslag jeg har lyder:
At man kan se ude til højre om det man har tastet hører til morgenmad, frokost, eller... Hvis man har lidt rod i noterne er det svært at overskue hvor man er kommet til.
Mulighed for flere mellemmåltider - tælleren der holder styr på mellemmåltider må naturligvis gerne tælle dem sammen. Man kunne måske også have et måltid der hedder "før sport" og et "efter sport" - som stadig tæller med som mellemmåltider.

Og i denne søde juletid mangler jeg clementiner på madlisten som ellers er ret omfangsrid.

De bedste hilsner
Gregers
15 år2. december 2009 kl. 14:27
Hej Gregers,

Velkommen til - og tak for din ros af programmet :-)

Morgenmad, middagsmad osv er på madindtastningssiden (se paranteserne) og på info-siden kan du vælge "Fordel på måltider".
Hvis du mangler det andre steder, må du endelig lige sige til - eller selvfølgelig også hvis det kan laves bedre :-) Det kan det sikkert ;-)

Flere mellemmåltider kunne være fint.

Jeg er lige nysgerrig hvorfor du evt. har brug for en "før sport" og "efter sport". Hvilken betydning har dette for dig? Altså hvorfor denne opdeling?

Den vare vi kommer nærmest clementin må blive "mandarin" :-)

Og god fornøjelse med programmet.

Mvh Lone
15 år2. december 2009 kl. 21:13
Hej Lone,

Tak for velkomsten :-)
Jeg er lidt motionsnørdet, altså bare en glad amatør, og har fået en, en .... ved faktisk ikke hvad titlen er, men hvis var er noget der hedder en sportsdiætist, så var det sådan en. Nå men jeg har fået en "sportsdiætist" til at lave en kostplan til mig. Og da kostplanen er ligeså målrettet til at optimere træningen som at få vægten til at dale (i de perioder den skal det), så er der forskel på om måltiderne ligger i forbindelse med motion eller ej.

Al sport er efterfulgt af et ekstra mellemmåltid for at udnytte "det åbne vindue" hvor kroppen er særlig modtagelig for de næringsstoffer den skal bruge til restitution. Måltidet før sport har altid anderledes indhold end et normalt måltid og hvis f. eks. mit arbejde har gjort at jeg skal op klokken 4 om morgenen og jeg skal til sen fællestræning (f. eks. ligger mine træningstider på cykelbanen fra 20-23), så er dagen så lang, at der også skal et ekstra måltid ind inden, således at der er noget "guf" at køre på.
Men jeg indrømmer gerne at det nok ikke er alle der føler behov for at se om der nu er protein og kalorier nok omkring motionen.

De bedste hilsner
Gregers
15 år3. december 2009 kl. 18:45
Hej Gregers,

Tak for tilbagemeldingen - jeg ville lige se, om jeg på en eller anden måde kunne få det implementeret i programmet til nytte for andre brugere også. Umiddelbart ser jeg det ikke sådan. Jeg kan dog være galt på den - hvis jeg er det, er du selvfølgelig altid velkommen til at uddybe :-) Målet er jo at Madital skal være bedst muligt :-)

Mvh Lone
15 år6. december 2009 kl. 11:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...