#1 af kat mussen (slettet)
kalorier for en dag
Du læser en tråd i debat > madital.dkkat mussen (slettet)
Hej jeg er ny herind og er totalt opslugt af det. jeg har dg et spørgsmål... sidste gang jeg var nede og træne blev jeg vejet på sådan en fedt målings vægt der også kan fortælle dig en hel masse andet. det der undre mig er at jeg fik afvide ( af maskinen) at mit daglige kalorie indtag skulle ligge på 1747 kcal... herinde kan jeg ikke rigtig finde et sted hvor der præcist står.. du må indtage *pib* antal kalorier på en dag.. sys jeg spiser ret meget men har altid et stort antal kcal jeg har i underskud.. forstår det ikke rigtig :)
15 år20. november 2009 kl. 09:53
Lone
administrator
administrator
re: kalorier for en dag
Hvad man må indtage af mad og drikke afhænger af, hvor meget man motionerer. Dette er ikke fastsat til et bestemt tal i programmet (eller i kroppen) netop pga. at vi ikke ligger på samme aktivitetsniveau hver dag - nogle dage dyrker vi måske sport, andre ikke.
Står der basalbehov ud for de 1747 kcal på sedlen fra fitnesscenteret? I så fald er det et antal kalorier, som kroppen og dets organer bruger blot for at holde dig i live i løbet af en dag. Derudover laver man noget fysisk som tæller godt i energiregnskabet. Jeg har også prøvet at få foretaget en sådan måling i et fitnesscenter og på den seddel var det i al fald basalbehovet, som blev skrevet. Vil du prøve at give en tilbagemelding på dette?
Når du har indtastet dagens mad, får du et skema frem (det kan også findes under Mad>oversigt), som fortæller dig hvor meget du har spist og forbrændt:
Eks: (fra midterste kolonne)
Indtaget: 2.845 kJ
Forbrændt: 8.470 kJ
Underskud: 5.625 kJ
I højre kolonne står der et antal kcal/kJ som du skal have i underskud for at nå dit mål - f.eks.
Underskud: 960 kJ (eller mere)
I eksemplet må personen stadig spise 5625 - 960, dvs. ca 4700 kJ mere for stadig at nå sit fastsatte mål for vægttab.
Du må meget gerne stille uddybende spørgsmål, hvis du er i tvivl om noget af ovenstående, eller noget helt andet.
Mvh Lone
Står der basalbehov ud for de 1747 kcal på sedlen fra fitnesscenteret? I så fald er det et antal kalorier, som kroppen og dets organer bruger blot for at holde dig i live i løbet af en dag. Derudover laver man noget fysisk som tæller godt i energiregnskabet. Jeg har også prøvet at få foretaget en sådan måling i et fitnesscenter og på den seddel var det i al fald basalbehovet, som blev skrevet. Vil du prøve at give en tilbagemelding på dette?
Når du har indtastet dagens mad, får du et skema frem (det kan også findes under Mad>oversigt), som fortæller dig hvor meget du har spist og forbrændt:
Eks: (fra midterste kolonne)
Indtaget: 2.845 kJ
Forbrændt: 8.470 kJ
Underskud: 5.625 kJ
I højre kolonne står der et antal kcal/kJ som du skal have i underskud for at nå dit mål - f.eks.
Underskud: 960 kJ (eller mere)
I eksemplet må personen stadig spise 5625 - 960, dvs. ca 4700 kJ mere for stadig at nå sit fastsatte mål for vægttab.
Du må meget gerne stille uddybende spørgsmål, hvis du er i tvivl om noget af ovenstående, eller noget helt andet.
Mvh Lone
15 år20. november 2009 kl. 13:14
kat mussen (slettet)
hmm altså det eneste der står på den seddel er at der først står hvad det er i kj også står der BMR ud for ikke rigtig andet... men jeg tro jeg har forstået noget af budskabet nu:)blev bare lidt forvirret over alle kcalerne og kjerne:)
tusind tak for svaret
tusind tak for svaret
15 år20. november 2009 kl. 18:53
hanemor (slettet)
Jamen så har jeg da lige et spørgsmål også!!!
I venstre kollonne står der (på min) at jeg idag har indtaget 100% (290 kcal) til morgenmad og i højre kollonne står der så (det anbefalede) 20-30% (359 kcal) hvad er det med procenterne (%)??? jeg forstår ikke helt det med de 20-30 %
I venstre kollonne står der (på min) at jeg idag har indtaget 100% (290 kcal) til morgenmad og i højre kollonne står der så (det anbefalede) 20-30% (359 kcal) hvad er det med procenterne (%)??? jeg forstår ikke helt det med de 20-30 %
15 år27. november 2009 kl. 10:46
hanemor (slettet)
ok jeg HAR selv fundet ud af svarret!!!:)
Slevfølgelig er det jo bare en vejledning til HVOR meget morgenmåltidet må fylde altså 20-30% af alle dagens måltider!!!
Slevfølgelig er det jo bare en vejledning til HVOR meget morgenmåltidet må fylde altså 20-30% af alle dagens måltider!!!
15 år27. november 2009 kl. 12:19