Er der fejl i kcal-udregningen?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Er der fejl i kcal-udregningen?
Hej Lone
De sidste 12-13 dage har jeg 'kun' skulle have et underskud på ca. 830 kcal pr. dag for at nå mit mål, men så fra i går til i dag er der sket et spring, så der nu står det er 1324 kcal pr. dag på trods af min vægt er i nedadgående retning. Trendlinjen for mit vægttab og mit mål er uændret. Hvad kan det lige være som forårsager denne stigning?

Kan se du har ændret lidt på forsiden med en udregning af hvor meget det samlede vægttab er på, hvilket er en god ide. ;-)
19 år3. november 2005 kl. 09:32
re: Er der fejl i kcal-udregningen?
Hej nmpoulsen,

Det er korrekt, at jeg har ændret kalorieudregningerne, for at man når sit mål.

Tidligere tog programmet hele tiden udgangspunkt i den sidste vægt (lige meget hvor meget man tabte sig eller tog på), men jeg har lavet det om til, at programmet hele tiden vil rette dig ind på målkurven, så du hverken får et for stort udsving til den ”gode” eller den ”dårlige” side.

Jeg kan se, at du ligger et par kilo bedre end dit mål, så programmet forsøger nu at rette dig ”op på” målkurven igen (derfor må du indtage flere kalorier nu). For at få de tal du fik før og tage udgangspunkt i din nuværende vægt, skal du blot sætte dig et nyt mål fra i dag - du må selvfølgelig gerne beholde både slutvægt og slutdato fra før :-) Men gå ind under profil > mål > nyt mål, og sæt dig et mål fra i dag af, så ser du de samme tal igen. Fra nu af vil underskuddet altid være det samme, når man har sat sig et mål - og ikke ændre sig alt efter hvor langt under og over målet man ligger. Fordi den netop følger mållinjen eller sagt på en anden måde - hele tiden retter dig ind efter mållinjen.

Håber jeg har beskrevet det bare nogenlunde forståeligt. Men til alle, der oplever denne forandring - gå ind og sæt jer et nyt mål fra dags dato, så får I de samme tal frem igen fra før. Det gælder altså dem, der ligger for langt fra jeres mållinje på grafen.

Jeg gentager lige det vigtigste i dette indlæg, det blev vist lidt rodet :-) Beregningerne foretages ud fra, at man følger sin målkurve (den røde linje på vægtgrafen). Ligger du nogle kilo fra målkurven vil programmet "rette dig ind" på målkurven igen. Hvis du ikke ønsker dette, skal du sætte dig et nyt mål under profil > mål > nyt mål.

Håber ikke at ændringen er anledning til alt for mange gener.

Mvh Lone
19 år3. november 2005 kl. 17:24
re: re: Er der fejl i kcal-udregningen?
hehe...... så det blev vist forståeligt! ;-) Mange tak for dit hurtige svar.
19 år3. november 2005 kl. 17:58
re: re: re: Er der fejl i kcal-udregningen?
- selvom jeg nu synes, at den burde gøre som i starten, nemlig vægte kcal efter hvad jeg vejer på dagen. At det så svinger mere eller mindre over trendlinjen er jo bare med til at holde fokus for en, og det er ekstra motiverende nu mere 'under' trendlinjen ens vægt befinder sig i forhold til den dato jeg satte mit mål. Det er i hvert fald min mening herfra. :-)

Nu har jeg forsøgt at sætte et nyt delmål med samme slutdato som mit oprindelige, men så kan jeg ikke se historikken for 2 og 4 uger, da jeg kun har været 1 dag på dette nye mål, hvilket jeg ellers gerne ville.
19 år3. november 2005 kl. 20:15
re: re: re: re: Er der fejl i kcal-udregningen?
Hej Lone,

Kunne det være muligt at ændre det tilbage, således at det daglige energiunderskud for at nå målet, bliver udreget efter nuværende vægt, og ikke efter den faldende kurve?
19 år8. november 2005 kl. 13:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });