Hej jeg har idag tastet mig 500ml af Nestea hyldeblomst drik (no sugar added) Nestea laver som sagt kun een iste med hyldeblomst og på den står der pr. 100 ml. 1,1 kcal. Men når jeg bruger jeres så siger den at jeg har brugt 75 kcal pr. 500 ml. DET passer jo ikke helt med næringsdeklarationen på produktet.
Hvem lyver...har i fejl i indtastningerne...?
15 år15. september 2009 kl. 13:50
Rov (slettet)
#2 af Rov (slettet)
re: Nestea Hyldeblomstsamm
Det er det samme med Nupo produkterne. Der er en forskel på 50 cal eller lign. Tror det er fordi programmet regner energien ud en smule anderledes.
Men lyder godt nok som en stor forskel mht. den drik ...
15 år16. september 2009 kl. 12:15
Lone administrator
#3 af Lone (administrator)
Du kan sammenligne med gram protein, kulhydrat og fedt for at se, om der er fejl i indtastningerne.
Jeg ved, at produkter med kunstige sødestoffer er problematiske i programmet, da det står som "kulhydrater" på næringsdeklarationen men i virkeligheden indeholder mindre energi/kcal end andre kulhydrater.
Jeg kan jo desværre ikke udelukke fejl i indtastningerne, men I er meget velkomne til at vende tilbage hvis indhold pr. 100 gram i programmet og på varen ikke stemmer overens. (der kan forekomme mindre afvigelser).
I er meget velkomne til at skrive igen.
Mvh Lone
15 år16. september 2009 kl. 22:13
bruger slettet
#4 af bruger slettet
Nellies Dellis vingummer og lakridser der passer kalorierne slet ikke med de faktiske tal. isisfoods.dk isisfoods.dk
15 år19. september 2009 kl. 19:15
bruger slettet
#5 af bruger slettet
Og det er rigtigt på nupo barerne er også en forskel, det er der også på nupo pulveret
jeg har idag tastet mig 500ml af Nestea hyldeblomst drik (no sugar added)
Nestea laver som sagt kun een iste med hyldeblomst og på den står der pr. 100 ml. 1,1 kcal.
Men når jeg bruger jeres så siger den at jeg har brugt 75 kcal pr. 500 ml. DET passer jo ikke helt med næringsdeklarationen på produktet.
Hvem lyver...har i fejl i indtastningerne...?