Aktivitetsniveau

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Aktivitetsniveau
Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal stille mit aktivitetsniveau til. Somme dage laver jeg ikke så meget - dvs. jeg cykler måske ialt 5-7km til skole /arbejde. Andre dage cykler jeg måske meget længere, og tager en løbetur og går til spinning. Hvordan skal jeg så sætte mit aktivitetsniveau? Hvad betragtes som "lavt" og hvad som "højt"? (Vil min forholdsvis stillesiddende dag men med en cykeltur på 5-7km blive betragtet som lavt, eller?) Og skal man tage ud fra en gennemsnitlig dag, og så herudover tilføje den ekstramotion man evt. dyrker nogle af dagene?
15 år3. september 2009 kl. 08:07
re: Aktivitetsniveau
Man kan få en idé om hvad niveauet er for de forskellige aktivitetsniveauer ved at sammenligne tallet med en givet aktivitet.

En dag jeg ikke har tastet ind, så står mit motion på info-siden til 1,45 - jeg har sat mit aktivitetsniveau til lavt.

Hvis jeg taster 8 timers søvn og 16 timers let kontorarbejde ind, så får jeg et aktivitetsniveau på 1,3. Hvis jeg taster 8 timers søvn og 10 timers let kontorarbejde og 6 timers let husholding ind, så får jeg 1,55. Så lavt ligger der imellem.

Mit bedste råd er at indtaste din motion dagligt i en lille periode. Så kan du se hvilket niveau du mest ligger på og sætte din profil derefter. De dage hvor motionen så er anderledes, så skal du taste hele dagen ind.
15 år3. september 2009 kl. 08:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...