Spørgsmål til beregningen?
Du læser en tråd i debat > madital.dkiakob
re: Spørgsmål til beregningen?
På info-siden står der følgende:
Indtaget: 1.984 kJ - det er det du har indtastet for den dag indtil nu
Forbrændt: 8.508 kJ - det er den motion du har indtastet - eller som er beregnet
Underskud: 6.525 kJ - det er din samlede undersku (forbrændt - indtaget) for hele dagen
Yderligere indtag i dag: 4.650 kJ - det er de kj du har tilbage at spise for resten af dage, hvis du vil overholde den diæt du har lavet ved at indtaste et mål. Altså her er der taget højde for dit ugentlige vægttabsmål.
Der er ikke tilberede varer i listen fordi man kan tilberede på mange måder og det ville blive uoverskuelig kompliceret og også ret forkert. Jeg gjorde det at jeg på et tidspunkt vejede rå ris af og derefter igen når de var blevet kogt. Det satte jeg ind som en opskrift. Sådan har jeg gjort det med mange ting - og så sjusser jeg mig frem (lægger omkring 10% til vægten)
Indtaget: 1.984 kJ - det er det du har indtastet for den dag indtil nu
Forbrændt: 8.508 kJ - det er den motion du har indtastet - eller som er beregnet
Underskud: 6.525 kJ - det er din samlede undersku (forbrændt - indtaget) for hele dagen
Yderligere indtag i dag: 4.650 kJ - det er de kj du har tilbage at spise for resten af dage, hvis du vil overholde den diæt du har lavet ved at indtaste et mål. Altså her er der taget højde for dit ugentlige vægttabsmål.
Der er ikke tilberede varer i listen fordi man kan tilberede på mange måder og det ville blive uoverskuelig kompliceret og også ret forkert. Jeg gjorde det at jeg på et tidspunkt vejede rå ris af og derefter igen når de var blevet kogt. Det satte jeg ind som en opskrift. Sådan har jeg gjort det med mange ting - og så sjusser jeg mig frem (lægger omkring 10% til vægten)
15 år21. august 2009 kl. 08:58
Første: Når programmet giver mig et tal for, hvor mange kalorier, jeg kan indtage i forhold til min forbrænding, har den så taget højde for mit ønskede ugentlige vægttabsmål, så jeg bare skal fokusere på at være i nul, når dagen er omme, eller skal jeg selv beregne, hvilket underskud jeg skal have værd dag for at nå målet?
Andet: Når jeg søger efter mad, kan jeg kun finde rå grøntsager fx. Her til aften var jeg ude at spise, og der var grøntsagerne tilberedte - hvordan indtaster jeg tilberedte grøntsager, ris og bønner med mere?
Fred og kærlighed
MadMarie