#2 af biologi c
Drikkelse
Du læser en tråd i debat > madital.dkbiologi c
re: Drikkelse
en liter= 1kg
15 år20. august 2009 kl. 18:29
karioka (slettet)
det ville altså være lækkert hvis man kunne indtaste drikkevarer i volumen (antal L, cL eller mL) i stedet for at skulle omregne til gram selv. Der ryger jo en del i omregningen og det virker for dumt at veje alt man drikker..
15 år21. august 2009 kl. 13:27
citizencaine (slettet)
Jeg synes det er nemmere at veje det man drikker, end at skulle måle det i ml eller cl.
Jeg placerer jo bare mit glas på køkkenvægten som det er nu. Skulle jeg måle det i stedet så skulle jeg først hælde væsken over i mit målebæger og dernæst over i glasset - eller drikke af mit målebæger...det er måske lidt for meget synes jeg.
Det er sgu fint som det er.
Jeg placerer jo bare mit glas på køkkenvægten som det er nu. Skulle jeg måle det i stedet så skulle jeg først hælde væsken over i mit målebæger og dernæst over i glasset - eller drikke af mit målebæger...det er måske lidt for meget synes jeg.
Det er sgu fint som det er.
15 år22. august 2009 kl. 09:25
dygtig
Jeg er helt enig... sæt glasset på vægten, nulstil og viola.. så kører det bare!
Rigitgt godt program - TAK
Rigitgt godt program - TAK
15 år22. august 2009 kl. 15:51
iakob
Jeg vejer aldrig te, vand og kaffe længere. Jeg sjusser mig bare frem. Det gør altså ikke så meget om man i slutningen af dagen har regnet 100 - 200 gram (1-2 dl) forkert.
Mælk regner jeg bare med har en vægtfylde på 1. Jeg får alligevel kun minimælk og skummetmælk og så er det ikke helt forkert. Desuden får jeg det meste på min morgenmad og er alligevel igang med vægten.
Kalorieholdige drikke som juice og smoothies drikker jeg meget sjældent - og så vejer jeg det bare på lige fod med al anden mad.
Mælk regner jeg bare med har en vægtfylde på 1. Jeg får alligevel kun minimælk og skummetmælk og så er det ikke helt forkert. Desuden får jeg det meste på min morgenmad og er alligevel igang med vægten.
Kalorieholdige drikke som juice og smoothies drikker jeg meget sjældent - og så vejer jeg det bare på lige fod med al anden mad.
15 år22. august 2009 kl. 17:41
Jeg vil lige høre om der er en der kan fortælle mig, hvordan drikkelsen skal indtastes.. ? Hvad jeg mener er, når man drikker te, juice, vand osv. hvordan skal det skrives om til gram ?