er det rigtigt, jeg må spise så meget?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

er det rigtigt, jeg må spise så meget?
jeg fandt siden for nogle timer siden og er lykkelig!
- den virker overskuelig og er desuden gratis.

men nu har jeg så tastet alt det mad ind, jeg har spist
i dag og har sørget for at sætte mit aktivitetsniveau helt i
bund og alligevel må jeg spise så meget?

kan det passe at jeg må spise over 2000 kcal om dagen,
selvom jeg næsten vil tabe mig et kg om ugen? synes
det virker meget voldsomt.
15 år17. juli 2009 kl. 23:47
re: er det rigtigt, jeg må spise så meget?
Hej Johanne,

Prøv at indtaste både mad og motion i mindst en uge og se om vægttabet ikke passer nogenlunde. Du behøver ikke specificere motionen mere end sove, sidde, stå, gå samt hårdede aktiviteter.

Du må meget gerne melde tilbage herinde med dine oplevelser om programmets tal i forhold til den faktiske virkelighed :-)

Mvh Lone
15 år18. juli 2009 kl. 00:25
Jeg vil gerne sige at jeg ikke oplever at jeg må spise de 2000kcal. Og at jeg også har regnet mit BMR og RMR og så hvad jeg må spise i forhold til det til at være mere omkring de 1800 hvis jeg vel og mærke ikke bevæger mig meget gennem dagen. Kun ved let motion 1-3 gange om ugen kommer det op på 2000. Jeg er 160cm i øvrigt (det betyder jo noget)
15 år19. juli 2009 kl. 01:25
jeg har desværre ikke været i nærheden af en vægt de sidste mange dage, men vil veje mig så snart jeg får muligheden.

men ellers har jeg kunne læse rundt omkring at det giver et stabilt
vægttab, hvis man holder sig på de 1200-1500 kcal om dagen.
så når jeg vejer mig igen, må jeg se hvordan det er skredet frem.

ellers tak for hjælpen (:
15 år20. juli 2009 kl. 11:39
Velbekomme :-)

Du må meget gerne skrive ind mht. motionen, for den skal jeg snart kigge på.

Jeg er lige ved at lave madindtastningen om, således at man kan få sine "mest indtastede favoritter øverst i søgningerne" (jeg har dog ikke uploadet noget endnu, for der er lidt vej igen) Men jeg skal nok give besked.
Derefter vil jeg kigge på motionen, for den er der en del, der ikke helt er med på - og sådan skal det jo helst ikke være :-)

Så hvad I kan skrive om motionen: Hvad er træls? Hvilke forslag har I? Alt hvad I lige tænker ...
15 år20. juli 2009 kl. 13:46
hej lone

ang motion.
jeg kunne godt tænke mig at når jeg tastede antal skridt ind (jeg har en skridttæller)
så steg tallet under forbrænding. feks nu forbrænder jeg ca 2070kcal og efter min skridttæller at dømme forbrænder jeg ca 430kcal når jeg på en dag går 8km
jeg taster nemlig ikke andet motion ind og vil derfor mene at madital skulle skrive forbrændt 2500kcal efter sådan en dag . er det muligt at lave ?
lise ;O)
15 år20. juli 2009 kl. 17:20
Jeg ved ikke om det her lige hører ind under motion, men jeg forstår ikke at mit forbrændte antal kalorier svinger fra dag til dag, til trods for at jeg aldrig taster motion ind. Dvs. jeg har bare sat mit aktivitetsniveau til "lavt" og så gør jeg ikke mere ved det, og derfor forstår jeg ikke at antallet af forbrændte kalorier kan svinge?
15 år20. juli 2009 kl. 17:23
jeg er faktisk også lidt i tvivl om hvor meget motion, man skal skrive ind. mit aktivitetsniveau står på meget lav, eller hvad nu det mindste hedder. så der skal jeg skrive alt det sport ind jeg dyrker? men jeg skal vel ikke skrive skridt ind, andet end jeg har gået utrolig meget en dag?
15 år21. juli 2009 kl. 13:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...