Motion - Ændre negativt på mit kalorieindtag?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Motion - Ændre negativt på mit kalorieindtag?
Når jeg skriver jeg har trænet sitger mit kalorie indtag burde det ikke være omvendt?
Når jeg træner taber jeg mig jo?

Hilsen den forvirret Christina
15 år28. juni 2009 kl. 21:00
re: Motion - Ændre negativt på mit kalorieindtag?
Jeg forstaar ikke helt, hvad du mener. Gaar ud fra du mener, at naar du indtaster motion, saa stiger det antal kalorier, du maa spise i alt (da det ikke kan have indflydelse paa hvor mange kalorier du har spist) - og det giver jo god mening. Hvis du forbraender flere kalorier i loebet af en dag, saa maa du ogsaa spise flere kalorier.
15 år29. juni 2009 kl. 18:17
Hej :) og tak for dit svar nu prøver jeg lige at forklare hvad der sker.
Før jef indtaster min motion står den sådan her

Indtaget 153 kcal
Forbrændt 2839 kcal.
Underskud 2686 kcal.

Når jeg indtaster min motion står der sådan her:

Indtaget: 153 kcal (det samme)
Forbrændt 2638 kcal. (dette burde jo blive højere og ikke lavere da jeg har trænet)?
Underskud: 2485 (Igen bliver dette lavere)??
15 år30. juni 2009 kl. 09:10
Hvis du har sat dit aktivitetsniveau generelt højt, og så træner en træningsform, som har lavere niveau end det "gennemsnitsniveau" du har valgt, så vil den tid du har trænet jo forbrænde færre kalorier end beregnet, hvorfor det vil falde.

Eksempel: Du har valgt, at du er middel aktiv - lad os kalde det 5.
Du træner i 1 time, med intensitet 3.
Dit gamle tal under "underskud" er altså højere i den time, end hvad du reelt har forbrændt - derfor falder tallet, når du taster en aktivitetsform ind, der har lavere intensitet end din gennemsnitsaktivitet.

Håber det gav mening, ellers så råb højt igen :)
15 år30. juni 2009 kl. 17:21
Hej Christina,

Jeg er klar over, at der er denne ulogiske opbygning af motion.

Jeg har forklaret årsagen i hjælpfilen (se linket i bunden) - under punktet: "Jeg tilføjer motion, men programmet siger, at jeg så har forbrændt færre kalorier."

Dvs. det er altså bedst enten ikke at indtaste motion eller også indtaste alle 24 timer. Sådan er det indtil videre, indtil jeg får tid til at lave det om, for det skaber en del forvirring - hvilket egentlig er forståeligt! Pt. er fokus dog på at indtaste flere varer, som der har været stor efterspørgsel på - og med den hjælp jeg får fra brugerne, specielt Antihero - så går det rigtig stærkt for tiden :-)

Men I må desværre lige have lidt tålmodighed med motionsdelen.

Mvh Lone
15 år30. juni 2009 kl. 22:42
Hov - jeg kan se, at jeg har skrevet under en producent-profil. Vi er ved at udvide produkterne i programmet i øjeblikket, og jeg har åbenbart svaret efter at være logget på Findus :-/

Men det er mig, der er Findus lige i dette tilfælde :-)

Mvh Lone
15 år5. juli 2009 kl. 21:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...