data fra egne varer - og ønsker til beregneren..
Du læser en tråd i debat > madital.dktynd74
re: data fra egne varer - og ønsker til beregneren..
hejsa
ved overskrifterne under mad står der ny vare, hvis du klikker på den kommer der en side frem hvor du kan indtste alle dine " egne varer ".
ednu kan vi ikke se hinandens "egne varer" men det er under opbygning. se tidligere indlæg i dette forum.
lise
ved overskrifterne under mad står der ny vare, hvis du klikker på den kommer der en side frem hvor du kan indtste alle dine " egne varer ".
ednu kan vi ikke se hinandens "egne varer" men det er under opbygning. se tidligere indlæg i dette forum.
lise
15 år3. juni 2009 kl. 20:16
Lone
administrator
administrator
re: data fra egne varer - og ønsker til beregneren..
Angående natrium: man skal gange med 1000 for at lave g om til mg (eller flytte kommaet 3 pladser til højre).
Lige et par eksempler:
0,65g = 650mg
0,842g = 842mg
1,2g = 1200mg
Du kan kun selv se de varer, som du indtaster. I øjeblikket er der et større indtastningsarbejde i gang. Dvs. jeg har sammen med frivillige herfra tastet nogle bestemte producenter ind i systemet.
Indtil videre er der vist Kellogg's, Tulip, Wasa, Nupo, Burger King, Arla.
Folk er meget velkomne til at melde sig til at indtaste varerne fra en given producent :-)
De igangværende indtastninger osv. kan ses på adressen: (et forældet link er blevet fjernet) Så der er frit valg for de producenter, der ikke står et brugernavn ud for :-)
Men det er lige så langsomt under opbygning :-)
Mvh Lone
Lige et par eksempler:
0,65g = 650mg
0,842g = 842mg
1,2g = 1200mg
Du kan kun selv se de varer, som du indtaster. I øjeblikket er der et større indtastningsarbejde i gang. Dvs. jeg har sammen med frivillige herfra tastet nogle bestemte producenter ind i systemet.
Indtil videre er der vist Kellogg's, Tulip, Wasa, Nupo, Burger King, Arla.
Folk er meget velkomne til at melde sig til at indtaste varerne fra en given producent :-)
De igangværende indtastninger osv. kan ses på adressen: (et forældet link er blevet fjernet) Så der er frit valg for de producenter, der ikke står et brugernavn ud for :-)
Men det er lige så langsomt under opbygning :-)
Mvh Lone
15 år3. juni 2009 kl. 20:47
Lige et par spørgsmål..
På rigtig mange varedeklarationer står natrium opgivet i g men herinde skal man tilføje i mg. Hvordan omregner jeg fra g til mg?
Er det kun mig selv der kan se/bruge de varer jeg tilføjer under mine varer, eller kan andre brugere herinde få glæde af dem?
Hvis ja - superfedt!
Hvis nej - Er der et sted man kan smide ønsker op om varer til beregneren? Der må være andre end mig der har manglet ex. (becel)plantemargarine, pitabrød..
Håber det gi'r mening :-) og på forhånd tak..