Info - Oversigt

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Info - Oversigt
Når jeg bruger "info" og derefter "oversigt" hvad betyder det så når man vælger "aktivt mål"? jeg kan ikke helt gennemskue hvor mange dage der bliver medregnet?

Jeg kunne godt tænke mig at se hele min madital perioder under det punkt, men kan man det?
15 år14. maj 2009 kl. 10:01
re: Info - Oversigt
Hej vira,

Du kan omgå programmet lidt ved at sætte et aktivt mål, der medtager hele din madital-periode. Men ellers kan man typisk ikke vælge for hele perioden. Det skyldes, at programmet på nuværende tidspunkt har lige besvær med at hente data for længere perioder. Men du kan forsøge dig frem, og se om det kan hente for din periode på Madital.

Mvh Lone
15 år16. maj 2009 kl. 21:57
Hej lone

Tak for svar, men jeg forstår det ikke. Hvordan gør jeg det?
15 år17. maj 2009 kl. 02:40
Hej vira,

Du laver et nyt mål (uden at slette det du er i gang med) over hele din periode.

Derpå kan du vælge "aktivt mål" fordi det er det nyeste mål programmet "kan se".

Ulempen er jo godt nok, at man skal ind og slette det fiktive mål, eller hvad man skal kalde det ... det for hele perioden for at se det egentlige "aktive mål" man har sat sig igen.

Men det er i al fald en måde at gøre det på :-)

Mvh Lone
15 år17. maj 2009 kl. 21:35
Hej Lone jeg er stadig ikke sikker på om jeg har forstået det rigtigt

Nu har jeg lavet et nyt mål der starter da jeg startede på madital og til nu, men hvis jeg vælger aktivt mål i oversigten får jeg denne:

*** Fjernet af administrator ***

Gør jeg det forkert, eller kan databasen bare ikke holde til at skulle hente så mange oplysninger?
15 år18. maj 2009 kl. 10:05
Skulle også lige prøve som Vira, og fik samme fejl.
15 år18. maj 2009 kl. 17:16
Ok, det er fordi der er for mange beregninger til at se hele jeres mål.

Jeg har været ved at kigge på det tidligere, men kan ikke helt finde løsningen.

Det er også derfor, der er begrænsede perioder at vælge. Det kunne jo være, det alligevel ville lykkes, men der er desværre ikke noget at gøre ved det pt. så.

4 uger er vel også en lang periode at se over?

Mvh Lone
15 år18. maj 2009 kl. 17:58
Tak for svaret Lone, så behøver vi jo ikke prøve mere. Selvfølgelig er 4 uger en lang periode, men det kunne være meget rart at se hele sin periode. Men helt okay det ikke kan lade sig gøre.
15 år18. maj 2009 kl. 18:44
Jeg har lige et spørgsmål mere til oversigten

Nu står der fx. pt hos mig : for at nå dit mål underskud 349 kcal

Så prøvede jeg at rette i min vægt, så jeg var længere fra mit mål, men der bliver ved med at stå undeskud 349 kcal?
15 år21. maj 2009 kl. 12:18
Det skyldes, at programmet regner i "hele vægttabsperioden".

Jeg valgte at gøre dette, fordi hvis man tager ud fra den "seneste" vægt vil målet/det anbefalede underskud hoppe op og ned alt efter hvordan ens vægt ændrer sig. Jeg mener ikke, at jeg kunne sætte programmet op til dette. Altså når "gennemsnittet" hele tiden ændrer sig, vil programmet ikke kunne vise om der er overskud eller underskud på den samlede "energikonto" i vægttabsperioden, fordi tallet ikke er fast. Ofte vil udsvingene også blot skyldes vand i kroppen og hvornår man lige har spist og vejer sig.

F.eks. skal man evt. have et underskud på 120.000 kJ (eller 4 kg) i alt - de bliver så fordelt ud over hver dag, ved at hver dag skal have et lige stort underskud. Er der nogle dage der har et mindre underskud, må man have et lidt større underskud en anden dag.

Derfor valgte jeg gennemsnittet over hele perioden var passende at bruge.

Din forbrændte energi er dog præcis og beregnes ud fra hver dags seneste vægtindtastning.

Spørg endelig igen, hvis ikke du helt fik svar på dit spørgsmål :-)

Mvh Lone
15 år22. maj 2009 kl. 22:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...