uspeciliseret kcal (forslag til at gøre siden bedre)
Du læser en tråd i debat > madital.dkAnonym
re: uspeciliseret kcal (forslag til at gøre siden bedre)
JEg kunne også godt mangle denne funktion.
Fx. gider jeg ikke sidde og indtaste en bestemt fødevare som jeg ved kun vil spise denne ene gang eller to eller tre... så var det smart at kunne taste den ind.
Kan se at vi nu kan taste en fødevare med kj ind, men argh jeg regner i kcal og syntes at det er bøvlet at regne om,... for mig skal det være super let... kunne man ikke selv vælge om det skulle være kcal eller kj med en drop down boks i det felt.
Fx. gider jeg ikke sidde og indtaste en bestemt fødevare som jeg ved kun vil spise denne ene gang eller to eller tre... så var det smart at kunne taste den ind.
Kan se at vi nu kan taste en fødevare med kj ind, men argh jeg regner i kcal og syntes at det er bøvlet at regne om,... for mig skal det være super let... kunne man ikke selv vælge om det skulle være kcal eller kj med en drop down boks i det felt.
15 år7. maj 2009 kl. 11:18
Lone
administrator
administrator
FrkLindgreen> der er flere forespørgsler på netop denne funktion. Jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal vise energien så - man ved jo ikke om det er protein, kulhydrat, fedt eller alkohol (arh ... den sidste ved man vist typisk) :-) Så jeg ved ikke helt, hvorledes man kan implementere det. Forslag modtages gerne.
Anonym: Du indtaster blot i kj. Programmet benytter ikke dette tal på nuværnede tidspunkt, men det er en fremtidssikring, fordi jeg har planer om, at det på et tidspunkt bliver sådan. Det bliver dog sådan at tallet indtastes i kj, men fremvises i kcal, hvis det er det man har valgt.
Mvh Lone
Anonym: Du indtaster blot i kj. Programmet benytter ikke dette tal på nuværnede tidspunkt, men det er en fremtidssikring, fordi jeg har planer om, at det på et tidspunkt bliver sådan. Det bliver dog sådan at tallet indtastes i kj, men fremvises i kcal, hvis det er det man har valgt.
Mvh Lone
15 år7. maj 2009 kl. 23:02
Lone
administrator
administrator
Man kunne selvfølgelig sætte en "ukendt energi" på siden ligesom ved f.eks. "ukendt fedt".
15 år7. maj 2009 kl. 23:03
huntres (slettet)
tilsutter mig også denne tråd, og stemmer ja for en kcal/kj inskrivning uden videre specifikation.
Jeg tænker at man evt. kan lave en OBS: tekst i oversigten hvis man indtaster et x. antal kcal for noget mad man ikke aner hvad indeholder:
OBS: energi fordelingen for i dag, da ikke alle indtastninger er regnet med.
noget i den stil... og det samme at give de poster sine egne stykker i kage diagrammet...
endnu engang TAK til dig Lone, det her program har virkelig gjort sådan at jeg føler jeg kan overskue hvordan jeg får tabt mig, uden at blive tabt halvvejs i processen, Du er bare en alletiders kvinde at du vil dele det med os.
Jeg tænker at man evt. kan lave en OBS: tekst i oversigten hvis man indtaster et x. antal kcal for noget mad man ikke aner hvad indeholder:
OBS: energi fordelingen for i dag, da ikke alle indtastninger er regnet med.
noget i den stil... og det samme at give de poster sine egne stykker i kage diagrammet...
endnu engang TAK til dig Lone, det her program har virkelig gjort sådan at jeg føler jeg kan overskue hvordan jeg får tabt mig, uden at blive tabt halvvejs i processen, Du er bare en alletiders kvinde at du vil dele det med os.
15 år5. juni 2009 kl. 19:49
Derfor ville det være smart hvis der var en funktion så mange bare kunne taste et antal kcal ind, ved godt det så ikke kan indgå i andre beregninger end kcal beregningen men kunne være dejligt med sådan en funktion, eller er det bare mig?