Ny vare - KJ

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Ny vare - KJ
Er der nogen der ved hvad feltet "KJ" i ny vare skal bruges til? Jeg troede først man kunne indtaste kilojoule og så regnede madital det om til kalorier, eksempelvis hvis madital ikke får samme kalorie antal som er opgivet på en vare, så kunne man bruge den funktion?
15 år23. april 2009 kl. 18:00
re: Ny vare - KJ
Jeg har lidt svært ved at finde det omtalte felt. Kan du uddybe det lidt nærmere?
15 år23. april 2009 kl. 19:31
Under Mad og ny vare.

Indhold i 100g af varen::Så det felt hvor der til venstre står Energi så kan man indtaste noget i feltet og til højre står der KJ

15 år23. april 2009 kl. 20:31
Hej Vira,

Feltet er lavet som en slags fremtidssikring. Lige pt bliver tallet ikke brugt, men jeg tænker at jeg kunne få brug for det på et senere tidspunkt. Det er meget nemmere at taste alle oplysningerne sammen med de øvrige frem for at skulle hente oplysningen på alle varerne på et senere tidspunkt.

Pt kan jeg ikke se, hvorledes man kan benytte kJ-dataene, fordi programmet deler næringsindholdet ud på protein, kulhydrat og fedt. Jeg bliver nødt til at foretage udregningerne på baggrund af disse, da tallene ofte ikke passer sammen på næringsdeklarationerne (se mere under Hjælp-linket i bunden af siden under Mad/kalorier og Programmets næringsberegninger ...)

Der er flere brugere, som har henvendt sig angående, at programmets beregninger ikke stemmer overens i næringsdeklarationerne ... det er her fremtidssikringen kommer ind. For jeg kan ikke se en løsning lige nu, men når dataene er der, er det meget nemmere at implementere en ny metode senere. Det er den eneste oplysning brugerne indtaster, som programmet på nuværende tidspunkt ikke benytter. Jeg vil dog anbefale at taste oplysningen ind.

Håber det var svar nok - og at du kan følge min begrundelse :-)

Mvh Lone
15 år23. april 2009 kl. 21:12
Det er meget fint tak for forklaringen :-)
15 år23. april 2009 kl. 21:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...