Indtastning slettet

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Indtastning slettet
Hej Lone,

Jeg har i løbet af i dag indtastet mad over et par gange og ændret mit mål.

Nu gik jeg så ind for at tilføje et par varer og indtaste dem. Efter at have tilføjet varene, ville jeg indtaste maden, hvor jeg så opdager at alt mad og motion jeg har indtastet i løber af i dag er slettet. Det eneste der er gemt er mit mål, jeg også satte tidligere i dag.

Er det noget du har oplevet før eller evt har en forklaring på?

På forhånd mange tak for hjælpen. Og tak fordi du tager dig tid til denne side, som er uundværelig for mig og sikkert en masse andre.

Dandersen
15 år9. februar 2009 kl. 20:10
re: Indtastning slettet
Rettelse:

Min motion er ikke slettet. Jeg havde desuden tilføjet en opskrift tidl i dag og den er der også stadig. Det tyder på at jeg har slettet alt maden...eller hvad? Der er vel ikke en knap hvor man kan det vel? Måske har jeg markeret alt og derefter slettet det, hvis det er muligt...

Hører gerne fra dig, hvis du lige havde en god forklaring, sådan at hvis det er selvforskyldt, vil jeg gerne undgå det i fremtiden:-)
15 år9. februar 2009 kl. 20:15
Hej Dandersen,

Jeg har ikke været i gang med at lave noget på siden i dag, så det er ikke grunden.

Har også søgt lidt på, om du kunne have logget ind på en tidligere oprettet profil og gemt oplysningerne der, men det ser heller ikke ud til at være tilfældet?

Mit eneste bud er desværre, at det må være selvforskyldt. Det eneste sted du kan rette/slette madvarerne er under "Mad">"Indtast mad". Og den eneste måde at du kunne slette varerne er ved at markere, trykke slet og derefter gemme.

Jeg tænker, om du er sikker på, at du havde gemt maden i første omgang. Den har jeg nemlig før hørt herinde. Hvis man ikke trykker "gem" men blot forlader siden, gemmer den ikke noget.

Det er de bedste forklaringer, jeg kan komme med.

Mvh Lone
15 år9. februar 2009 kl. 20:38
j Lonere: Indtastning slettet
He
15 år6. marts 2009 kl. 13:45
Hej Lone

Jeg oplevede noget lign. i går.

Jeg havde indtastet løbende hele dagen, og da jeg ville indtaste og gemme det sidste i aftes, kom den pludselig med en tom oversigt (der er ikke indtastet data for i dag eller noget i den stil) Nå øv tænkte jeg så må jeg jo have lavet et eller andet.

Men her til morgen opdager jeg så at også min vægt som jeg indtastede på velkomstsiden i går er slettet ........
15 år6. marts 2009 kl. 13:48
Hej veile,

Ok, når det ikke er et enkeltstående tilfælde må jeg hellere se på det.

Jeg bliver nødt til at høre følgende for at indkredse problemet:
- fik du en fejlmeddelelse på et tidspunkt i går?
- indtastede du noget efter din mad i går? (motion, nye opskrifter/varer, andet?)

Mvh Lone
15 år6. marts 2009 kl. 16:02
Et par spørgmål til:

- Hvilke varer indtastede du, da du sidst gemte i aftes?
- Kom du til oversigten, som du plejer, efter du tastede de sidste data ind? (og var der noget på oversigten?)
15 år6. marts 2009 kl. 16:23
puha,må lige se hvad jeg kan huske... ;-)

Jeg ener at det sidste jeg indtastede var :"Grovbrød med mange kerne" fra egne opskrifter, oksefars (lavt fedtindhold) flåede tomater, tomater og isis -is (egne varer)

jeg indtastede ikke nye varer eller opskrifter igår. Alle de ovenstående har jeg brugt før.
Jeg indtastede ikke noget efter maden. Der kom ikke nogen fejlmeddelse, men den tog meget lang tid om at komme til oversigten, som så var tom. Jeg har muligvis trykket F5 fordi den var "gået i stå"
15 år6. marts 2009 kl. 23:34
Hej veile,

Måske forklarer det tingene.

Hvis siden er gået videre til oversigten er alt gået som planlagt - og jeg kan ikke se nogen mulighed for, at der skulle være slettet data (andet end hvis man selv har gjort det).

Hvis oversigten ikke kom frem af sig selv, er koderne ikke læst færdige. Så kan der være sket en fejl, som ikke har genindskrevet dataene.

Spørgsmålet er blot hvorfor siden har taget så lang tid om at loade. Måske var det alligevel pga. at jeg testede programmet den aften.

Jeg var ved at se på brugernes ønske om flere varer, og hvordan dette kan lade sig gøre. Det opbrugte noget kapacitet, fordi der er rigtig mange varer tastet ind i systemet.

Jeg kan ikke se, at der kan være andre grunde - måske kan jeg lave et midlertidigt lager, så dette ikke sker igen. Det vil jeg se på.

Mvh Lone
15 år8. marts 2009 kl. 15:55
Kære veile,

Jeg har nu sikret at lignende situation ikke opstår igen. Jeg syntes det var en ret vigtig sikring, da hele programmet jo beror på indtastningerne.

Hvis der NU sker en fejl imellem indtastning og gem, vil man på oversigten få vist et link, som sørger for at gemme det senest indtastede, når man klikker på det (programmet gemmer nu et internt lager, som der automatisk kan hentes fra).

Det er her vigtigt at man IKKE logger ud, inden man gemmer det midlertidigt gemte lager - og heller IKKE går ind under mad og gemmer igen (i begge tilfælde vil det midlertidige lager blive overskrevet).
Men jeg er ikke nervøs for ovenstående, for man vil vel altid kigge på oversigten, om tingene blev gemt ... og hvis det ikke blev gemt, ser man jo linket :-)

Tak for fejlmeldingen og god fornøjelse med programmet :-)

Mvh Lone
15 år8. marts 2009 kl. 16:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...