#1 af Maurits (slettet)
Forslag: graf oversigt over mål i dage...visuel nedtællingsfunktion
Du læser en tråd i debat > madital.dkMaurits (slettet)
Forslag: graf oversigt over mål i dage...visuel nedtællingsfunktion
Det kunne være skønt, hvis man på en eller anden måde kunne illustere, hvor langt man var nået dagsmæssigt i sit mål, som en kalender man tæller ned med, efterhånden som ens mål er nået. Fx hvis det første mål er to kg påå en måned - så er alle de 30 dage på en måde visualiseret og som dagene går kunne de skifte farve eller på en anden smart måde visuelt hjælpe med at holde fokus...Jeg ved ikke helt hvordan og ved heller ikke om jeg forklarer det, så det giver mening - så giver det mening? En visuel nedtællings funktion....
15 år25. januar 2009 kl. 17:30
Lone
administrator
administrator
re: Forslag: graf oversigt over mål i dage...visuel nedtællingsfunktion
Hej Maurits,
Jeg har haft samme tanke for nylig. Jeg har tænkt over en mand/kvinde, der løber over en målstreg med nedtælling af kilo på et mærke på ryggen :-) Jeg har desværre bare en hindring, fordi det ikke går så godt med det grafiske! Har jeg billederne, kan jeg programmere det, det er bare ikke helt godt nok :-(
Jeg tror en kalender ville være for stort - men måske er det bare mig der ikke kan se det? Det kunne måske være en "riv af"-kaldender, hvor bladende forsvinder én for en og ens vægt vises på dagene? Hm...
Jeg kan sagtens se idéen i det. Måske behøver det slet ikke være så avanceret, som jeg gør det til.
Måske egentlig "bare" en linje med fra- og til dato og vægt. Og så med et smiley face, der bliver mere og mere tydeligt. Nu er der jo lidt et smileytema her på siden :-)
Ville sidstnævnte være en idé? Og så placere den på velkomstsiden (første side efter login)?
Det var lige nogle hurtige idéer :-)
Mvh Lone
Jeg har haft samme tanke for nylig. Jeg har tænkt over en mand/kvinde, der løber over en målstreg med nedtælling af kilo på et mærke på ryggen :-) Jeg har desværre bare en hindring, fordi det ikke går så godt med det grafiske! Har jeg billederne, kan jeg programmere det, det er bare ikke helt godt nok :-(
Jeg tror en kalender ville være for stort - men måske er det bare mig der ikke kan se det? Det kunne måske være en "riv af"-kaldender, hvor bladende forsvinder én for en og ens vægt vises på dagene? Hm...
Jeg kan sagtens se idéen i det. Måske behøver det slet ikke være så avanceret, som jeg gør det til.
Måske egentlig "bare" en linje med fra- og til dato og vægt. Og så med et smiley face, der bliver mere og mere tydeligt. Nu er der jo lidt et smileytema her på siden :-)
Ville sidstnævnte være en idé? Og så placere den på velkomstsiden (første side efter login)?
Det var lige nogle hurtige idéer :-)
Mvh Lone
15 år27. januar 2009 kl. 20:38
Maurits (slettet)
re: Forslag: graf oversigt over mål i dage...visuel nedtællingsfunktion
Ja præcis noget i den retning...jeg tænker det kunne være godt, at man også kan se dagene, der er gået, derfor en form for tidslinje med alle dagene på række og kiloerne tabt visualiseret. Jeg har desværre ikke bedre ideer end dem du kommer med - hviilke også er gode - som du siger, tror jeg heller ikke det behøver være så avanceret. Det er bare lige med at komme på præcis hvordan...placeringen er fin synes jeg.
15 år3. februar 2009 kl. 16:56